21 Ноември 2024, 15:18 Днес (5) | Вчера (5)

Очакваме стабилност на приходите и високо ниво на коефициент на платежоспособност

01 Октомври 2020 09:35 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 1 октомври 2020, 11:18

Разговор с Данчо Данчев, председател на УС и Главен изпълнителен директор на "Дженерали Застраховане" АД

- Господин Данчев, от началото на годината светът живее в условията, наложени от CОVID-19. Каква е равносметката Ви в Деня на застрахователя – как се справи, според Вас, българският застрахователен пазар?
Тази криза се отрази на всички сектори в цял свят, като постави пред редица трудности и българския застрахователен пазар. Със сигурност всички колеги на пазара не са имали готово решение за това предизвикателство, но считам че всички ние успяхме да се справим и да покажем, че в застрахователния сектор работят отговорни хора, професионалисти, които са свикнали всеки ден да оценяват риска и да реагират бързо и в ситуации, за които няма готови решения. Несъмнено най-важно за нас, беше сигурността на нашите служители, агенти и клиенти.
 В условията на по-голяма несигурност и променливост, особено на финансовите пазари, поради продължаващата епидемия от COVID 19, за която понастоящем не е възможно да се направи разумна оценка на средносрочното въздействие, мога да кажа, че през първото тримесечие на тази година най-сериозно отражение имаше след оценката на финансовите инвестиции, особено за животозастрахователните дружества. След второ тримесечие финансовите пазари са по-спокойни благодарение на редица мерки, предприети от централните банки и съответно и резултатите на компаниите в този сегмент би следвало да са подобрени. За Дженерали Застраховане е отчетен също този позитивен резултат. Видно от публикуваните данни за премийния приход на компаниите на българския застрахователен пазар, резултатите за полугодието са обнадеждаващи. На макроикономическо ниво ние продължаваме да се съсредоточаваме върху дисциплинираното изпълнение на стратегията ни.

- Конкретно за Вас какви са предизвикателствата да се работи в условията на епидемия и какъв бе отговорът на компанията Ви?
Дженерали Застраховане създаде Кризисен комитет. Неговите членове, освен изпълнителните директори, са членовете на кризисния екип, според Плана за непрекъсваемост на бизнеса по време на пандемия. Бързата и адекватна реакция на колегите даде възможност на компанията още първите две седмици след обявяването на извънредната ситуация, да работи активно и без сериозни затруднения.
Компанията реализира своевременно редица инициативи за осигуряване на непрекъснатост на бизнеса и за защита на здравето на хората, които работят за компанията, нейната дистрибуторска мрежа и нейните клиенти. Ще посоча основните мерки и действия, в резултат на което постигнахме и отлични резултати :
•    Достъп до помещения и интелигентна работа - допълнителни дни за отдалечена работа (работа от дома); намален капацитет и ротационен принцип за колегите от търговската мрежа; защитни екрани и каски; намалено работно време за всички служители, работещи на място в офисите; ограничен достъп до служебните помещения за външни лица, включително реорганизация на пространството за обслужване на клиенти; реорганизация на комуникацията и документооборота между централния офис, търговската мрежа и посредниците
•    Ограничения за движение в помещенията - ограничен достъп до асансьорите; реорганизация на документите и комуникационните потоци с цел избягване на личен контакт в максимална степен
•    Почистване и дезинфекция - редовно снабдяване със защитни материали във всички помещения и ежедневно неколкократно почистване на работните и общите помещения
•    Обучение - редовно се съобщават медицински препоръки и мерки за превенция; инструкции за мерки за безопасност и хигиена, комуникирани на всички служители
Комуникационен план - вътрешната комуникация относно превенцията и мерките на COVID-19 се извършва в съответствие с решението на Кризисния комитет на компанията и в координация между местните звена за комуникация, HR и администрация.

Друг важен аспект беше, разбира се, и дигиталната трансформация, за която ние се подготвяме усилено през последните две години. Това ни даде шанса да бъдем гъвкави и бързи и да предложим на българския пазар изцяло онлайн застрахователни продукти, които са достъпни през нашия сайт, както и да възможността да се извършва регистриране на щета.

- В това извънредно време има ли място за нови застрахователни продукти и какви?
Като част от Група Дженерали, нашата компания е ориентирана към изпълнение на Стратегия 2021 и превръщането ни в партньор за цял живот за нашите клиенти. За тригодишен период ние сме ориентирани по-скоро към повишаване на качеството на работа и задържането на клиентите ни, отколкото към разработване на нови продукти. По отношение на продуктовата ни политика се съобразяваме едновременно с изискванията на Групата и очакванията на клиентите на българския пазар. Ние допълнихме наш продукт с покритие  за COVID-19. Както споменах, ориентирани сме към изпълнение на стратегията, да бъдем гъвкави и да говорим на разбираем език на нашите клиенти, да им предложим решения, които да ги  улеснят и да им спестят време от една страна и да получат тези застрахователни продукти, от които наистина се нуждаят. Предстои през месец октомври пускане на нова онлайн платформа и мобилно приложение, чрез което нашите клиенти ще имат възможност не само да сключват своите застраховки и да регистрират щети, но и да плащат своите поредни вноски по всички свои полици. Клиентите на Дженерали Застраховане АД ще имат възможността да достъпват информацията, покритието и срока на полиците си навсякъде, само с един клик.
Отделно разработихме нова иновативна услуга за нашите клиенти, която цели да запълни съществуващата липса за събиране, систематизиране и проследяване на цялостната здравна  информация на пациента. Моето Здравно Досие от Дженерали е платформа, където всеки наш клиент ще може да съхранява своята здравна история, като Амбулаторни листове, Резултати от изследвания, Епикризи, Рецепти, измервания по основни здравни показатели и др. Достъпът и профилът се предоставят безплатно на всеки наш клиент по Медицинска Застраховка "Закрила" и "Health Line

- Една от важните за сектора теми е въвеждането на системата бонус-малус в автомобилното застраховане. Кога реално виждате прилагането на новата система и как ще се измени пазарът след това?
Въвеждането на бонус-малус в автомобилното застраховане е неизбежно, но не мога да се ангажирам с прогнози по отношение на срок. Смятам, че прилагането на такава система ще доведе до регулиране на автомобилния застрахователен сектор у нас, което в крайна сметка ще е в полза на клиентите.

- Как бихте прогнозирали развитието на застраховането у нас в новите условия? Кои са най-важните за решаване въпроси?
Според мен, най-важната трансформация, която трябва да се случи на българския застрахователен пазар, е Дигиталната трансформация. Тя е неизбежна в този бранш.

- Какви са очакванията Ви за резултатите на "Дженерали" за 2020 г.?
Към днешна дата компанията постига изключителни резултати, като имам предвид ефекта на COVID-19, въздействието, оценките и прогнозите, които дават редица експерти не само в България, но и в рамките на ЕС. Подготвени сме с различни сценарии и механизми за реакция, но като цяло очаквам да постигнем бизнес-прогнозата за 2020 година, като за следващата година очакваме стабилност на приходите, независимо от прогнозирания спад на премиите и същевременно високо ниво на коефициент на платежоспособност.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 20 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8489
GBP 2.4796 2.4887 2.3384
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив