Печалбата на Теленор България преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA)1 за второто тримесечие на 2015 г., се увеличи с 0,3% в сравнение със същия период на миналата година. Приходите на компанията отбелязаха спад от 1%. Ръстът в EBITDA на телекома за тримесечието се дължи на дейностите за оптимизация на разходите, които са довели и до подобрения показател за печалбата на преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи.
Общите приходи на компанията за второто тримесечие на годината намаляха с 1% спрямо предходната година, като приходите от услуги отбелязаха спад от 2,5%, най-вече поради засилената конкуренция както в частния, така и в корпоративния сегмент.
Приходите от услуги за пренос на данни нарастват и през второто тримесечие на годината отбелязаха ръст от 50% спрямо същия период на миналата година. Към края на тримесечието, общият брой на активните клиенти на компанията възлиза на 3,8 милиона или с 6% по-малко, отколкото през същия период на 2014 г.
Клиентите на абонаментните програми са над 2,6 милиона или 70% от всички активни потребители на услугите на компанията. Потребителите на предплатените услуги на компанията намаляха с 8,1% в сравнение с второто тримесечие на 2014 г., най-вече поради консолидацията на предплатените тарифи на оператора. Средното потребление на потребителите на телекома за второто тримесечие на 2015 г. са се увеличили с 8,7%, в сравнение със същия период на миналата година, докато средният приход от един абонат за тримесечието достигна 11,30 лв., което е ръст от 2,8% на годишна база.