На 28 ноември 2014 година в гр. София, хотел Шератон, зала Сердика ще се проведе организирания от Българо-китайска търговско-промишлена камара (БКТПК) форум за износители на българска продукция в Китай. В рамките на форума ще се състои Церемония по подписване на договор за откриването на постоянно действащ български шоуруум и търговско представителство в Джангджияганг.
Във форума ще вземат участие официални гости и представители на местната власт от китайския град, както и бизнес делегация включваща вносители и търговци от Китай. В рамките на форума ще получите информация за работата на българския шоурум в Китай - начин на функциониране, условия за участие в него, предимствата и възможностите, които дава на производителите, и износителите от България.
Специален гост ще бъде г-н Джоу - собственик на www.21foods.com, която безспорно е една от най-добри и успешни онлайн платформи за търговия на чуждестранна продукция в Китай.
Мисията на шоурума е сегментирана в три отделни направления:
1. Представяне и дистрибуция на български стоки в Китай
2. Привличане на китайски инвестиции към България
3. Промотирането на България като туристическа дестинация
Български фирми от всички отрасли ще имат възможността да присъстват със своите продукти целогодишно в специално проектирания изложбен център. Шоу румът се намира в ново изградена изложбена бизнес сграда на територията на Свободната икономическа зона, която приютява в себе си както представителства на международни корпорации, тъка и други чуждестранни търговски платформи. Там китайските търговци ще имат уникалната възможност да се запознават детайлно с всяка една от българските фирми, както и с качествата на техните продукти.
Предвиждат се постоянни промо и дегустационни събития, както и организирани бизнес посещения в центъра. Маркетингов екип с дългогодишен опит в продажбата на вносни стоки на територията на Китай, включително и топ кадри на "Уол Март", "Адвини", и др. ще работи постоянно по стратегиите за популяризирането на произведените в България продукти и услуги.Своеобразната търговска платформа позволява директна връзка между клиент и производител. Наличието на огромни безмитни складови площи от всякакъв тип, както и преференциалните условия с които ще се ползва Българската платформа и участниците в нея дава много сериозна сигурност и гъвкавост при търговските транзакции.
Джянгджаганг е областен град, част от провинция Джиагнсу. Локализиран е в делтата на река Ян Дзъ, сто километра северно от Шанхай. След икономическите реформи от средата на 1980те, градът придобива специален икономически и социален статут. Индивидуалните политики на централното Китайско правителство спрямо Джянгджаганг изграждат градът като уникален модел за подражание, известен още като "Малкия Сингапур".
През 1994та икономическият рейтинг на Джянгджаганг е втори в страната. През 2008ма градът получава специалната награда на ООН за най-добро място за живеене в света - UN Habitat Scroll of Honour Award. Днес градът е с най-голям брутен вътрешен продукт на глава от населението в Китай с над $26 500 - годишно на глава от населението (2012та) и продължава да се развива със стремглави темпове.
Свободната икономическа зона в Джянгджаганг е създадена през 1992ра с цел развитие в дългосрочен аспект на международните търговски връзки на КНР. През 2005та, Зоната става третата безмитна търговско-логистична база в Китай и е единственото международно пристанище разположено на плавателна река в страната. Територията на зоната с площ от 4 кв. километра през 1994 достига до 147 кв. километра през 2014. Пристанището на Джянгджаганг също тъка е част от Шанхайския пристанищен клъстер.
Уникалната локация в самата делта на река Ян Дзъ, както и специалните икономически политики превръщат градът във входна врата към китайския пазар за огромен обем чуждестранни стоки и тенденции. Към момента над 450 международни компании, включително и 23 от "Форчън топ 500", ("DOW”, "Du Pont”, Microsoft” и др.) развиват дейност в свободната икономическа зона на Джянгджаганг. През 2013та търговския стокооборот в свободната икономическа зона надвишава $35 милиарда щатски долара. През 69те крана на порта минават 1.3 милиона контейнера годишно.