25 Януари 2025, 21:24 Днес (0) | Вчера (2)

Завърши първият ден на Webit Bulgaria Digital Summit

25 Април 2013
Завърши първият ден на Webit Bulgaria Digital Summit

Събитието събра над 1000 делегати,сред които основните участници на медийния и дигитален пазар в България, рекламодатели, предприемачи, инвеститори и висши представители на държавната администрация.

Тазгодишното издание на Webit в България бе открито официално от заместник кмета на София, Дончо Барбалов. В речта си той заяви готовност Софийска Община да подкрепи развитието на малкия и среден високотехнологичен бизнес чрез различни инициативи и програми. "Столична община винаги подкрепя събития, свързани с развитието на младите хора.”, заяви той и от името на Йорданка Фандъкова, която е патрон на Webit България.

В церемонията по официалното откриване участие взеха още Председателят на е-Академия и организатор на Webit, Пламен Русев, Главният изпълнителен директор на Уникредит Булбанк, Левон Хампарцумян и Главният технически директор на Мобилтел, Хорст Пертл. Всички те наблегнаха на значението на онлайн средата за развитието на модерния бизнес и преодоляването на икономическите предизвикателства. Друг основен акцент в речите им бе нуждата от целенасочена политика за подпомагане на предприемачеството във високотехнологичния сектор, където има огромен потенциал за създаване на нови работни места.

Пламен Русев сподели и визията си за развитието на културата, комуникацията и бизнеса в следващите 10 години. "Убийството на дистанцията води до възхода на локацията. Топ приложенията на бъдещето ще ни дават все по-добра информация за това какво се случва около нас”, заяви той. Лекторите бяха единодушни, че бъдещето ще бъде мобилно. По данни на Световната Банка, в новите и възникващи пазари се наблюдава 0.8 процентни пункта увеличение на БВП за всеки 10 смартфона на 100 души.

Програмата на събитието започна с презентация на Томас Джинилд, Управляващ директор на Gemius Дания. "Да познаваш клиентите си означава да печелиш нови клиенти", заяви Джинилд лаконично още в началото. Данните от презентацията му ясно показаха, че предлагането на диверсифицирани услуги във финансовия сектор е значително по-успешно при деверсификация и на потребителите. Резултатите от рекламни кампании при ясно определяне на таргет аудиторията и поведенческите модели са два пъти по-добри в сравнение с тези, при които липсват ясни данни за потребителското поведение.

В следващата презентация Огнян Димитров, Мениджър партньорски отношения в Мобилтел, разказа повече за развитието на NFC плащанията в България. Той наблегна на удобството при използването на мобилни плащания с чип както за търговците, така и за потребителите. Тенденцията е безконтактните плащания да заменят досегашните методи и това се доказва от множеството съществуващи решения на водещи световни компании като Google, VISA и др. До няколко години, всички нови терминали в България ще бъдат изцяло безконтактни, обеща той.

Програмата на Webit предложи и изключително интересна панелна дискусия на тема "Финанси, застраховане и банки – дигитален маркетинг, мобилни решения и успешни практики от България и света". Участниците се обединиха около мнението, че дигиталната среда предоставя огромни предимства при увеличаване на продажбите в сектора, най-вече заради удобството от използване на онлайн услуги и възможността за точно таргетиране на рекмалните послания.

Изключително интересна статистика предостави Павел Пенчев от Еконт Експрес. По данни на фирмата, за по-малко от 2 години в периода 2010 - 2012 онлайн продажбите в България са се увеличили 32 пъти.

Значението на дизайна и мобилната среда при създаването на успешен бизнес бяха сред акцентите в презентацията на Жанет Баирева, Изпълнителен директор на Allegro Group, част от която е и популярният сайт Продавалник. Жанет сподели, че един от основните принципи за успешния онлайн бизнес е "По-малко, по-добре". Това означава изчистен и интуитивен дизайн, съобразен със спецификите както на уеб, така и на мобилните устройства, който българите все по-често използват при пазаруване. "Всяка милисекунда и всеки килобайт са от значение – бързината на зареждане има огромно значение за посещаемостта на един търговски сайт в българския уеб", допълни още Баирева.

Специално внимание на социалните мрежи обърна Весела Симова, съосновател на Bebebook. Тя сподели с аудиторията, че "лайковете" далеч не означават повече пари за бизнеса и ключът към успеха в социалните мрежи се крие в диалога с клиентите, а не в безцелно постване на създаване на фен страници.

Особен интерес предизвикаха презентациите, насочени към автомабилната индустрия. Христина Пейчева, Мениджър корпоративни комуникации в BMW България, сподели, че според глобално проучване на KPMG, 59% от потребителите посочват Интернет връзката и синхронизацията с мобилни устройства сред ключовите фактори при избор на нов автомобил.

Александър Григоров, Бранд и онлайн маркетинг мениджър на Toyota Balkans пък сподели, че потребителите посещават шоурума единствено за да се уверят, че онлайн проучването им при избор на нов автомобил е вярно. Според него, решението за покупка става точно по време на това проучване и информацията в блоговете например има същата тежест, както и ТВ рекламата.

Иво Цеков, Директор на агенция Пиеро97, сподели много обнадеждаващи данни за онлайн рекламата в България, която отбелязва постоянен ръст през последните 3 години (7% за 2012) за сметка на телевизията, радиото и печатните медии.

В следващата презентация представителят на Google Полин Бътър заяви, че препоръките в социалните мрежи оказват все по-голямо положително влияние върху трафика към сайта и продажбите. Тя допълни, че това важи с особена сила при онлайн търговията.

Денят продължи със специален конферентен поток, посветен на информационните технологии в здравеопазването и фармацията. Според Александър Симидчиев, Директор направление в ГлаксоСмитКлайн България, най-голямото предизвикателство в момента е въвеждането на иновациите в реална клинична среда. Според него, мащабната интеграция на Интернет и новите технологии може да доведе до 40% спад в цените за крайния потребител в някои направления на медицината.

Валидни за 16:10 24 Януари 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8798
GBP 2.4796 2.4887 2.3154
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив