29 Декември 2024, 15:49 Днес (0) | Вчера (0)

Мобилният екип на Samsung Trends of Tomorrow посети 10 училища в България

29 Май 2012
Мобилният екип на Samsung Trends of Tomorrow посети 10 училища в България

Над половината от учениците, които взеха участие в мобилната фаза на образователната кампания на Samsung Trends of Tomorrow, са от социален личностен тип. Експертите от Национална Мрежа за Децата Мариана Банчева и Анa Коларова анализираха резултатите на всички участници, които попълниха психологически тест за професионално развитие по време на срещите с ученици в рамките на проекта за кариерно ориентиране на Samsung. 

Най-широко разпространен сред учениците е социалният личностен тип (61%). На второ място са младите хора, при които доминират артистичният и реалистичният личностен тип (съответно 13% и 11%). Следват ги конвенционалният, предприемаческият и изследвателският личностен тип (съответно със 7%, 5% и 3%). Разпределението има своето обяснение на първо място от гледна точка на водещите задачи в развитието на децата, характерни за възрастовия период, в който се намират.

Главното, което отличава този период, е качествено новата социална позиция, която юношата заема, формирайки съзнателно отношение към себе си и към обществото. В същото време, изключително ниският процент млади хора, които изявяват предпочитания към дейности, характерни за изследователския и предприемаческия тип, може да има своите обяснения и с начините, по които се подкрепя развитието на ключови умения и нагласи в тези сфери от страна на училищното образование. 

В рамките на образователната програма Trends of Tomorrow, мобилният екип на Samsung посети 6 училища в София и по 2 в градовете Пловдив и Варна. Учебните заведения бяха специално подбрани, заради разнообразните си профили на обучение. Така, представителите на корейската компания и експерти от Национална мрежа за децата успяха да се срещнат с над 800 ученици в 11 клас с най-различни интереси и да им помогнат в ориентирането за подходяща професионална посока. Младите хора имаха възможност да открият професионалните сфери, в които могат да намерят призванието си с помощта на тест за кариерно ориентиране, изготвен от експерти от Национална мрежа за децата, който изследва нагласите и определя водещите характеристики на личността. За основа на теста е използван моделът на психолога Джон Холанд. 

Кодовете (RIASEC) на Джон Холанд е един от най-популярните модели, използвани за кариерни тестове днес. Психологът обяснява, че изборът на професия е изява на индивидуалността. Когато хората правят нещата, които обичат и, когато работната среда съответства на техните интереси и предпочитания, те изпитват удоволствие от работата и са мотивирани да постигат по-високи професионални успехи. Моделът на Джон Холанд извежда 6 ключови личностни типа и повечето хора попадат в няколко от тях.

По време на срещите, представителите на Samsung Electronics споделиха със стотици млади хора своя опит и им дадоха съвети за професиите и тенденциите на бъдещето, а психолозите обясняваха резултатите от теста и даваха препоръки на учениците за успешното им развитие. 

Samsung Electronics провежда програмата за кариерно ориентиране на ученици Trends of Tomorrow за втора поредна година. Кампанията има за цел да насърчи развитието на младите хора в България, да помогне в избора им на кариерно развитие и да улесни първите им стъпки в желаната от тях професия. Този път учениците могат да поемат в шест посоки – Масови комуникации и медии, Маркетинг и продажби, Правни и политически науки, Инженерни науки и IT, Изкуство и култура, Медицина и естествени науки. 

От 18 май на страницата на проекта във Facebook започна и формирането на отборите за следващата фаза от образователната програма. В рамките на Trends of Tomorrow участниците се съревновават за стипендии на стойност 5 000 евро за първия екип, 3 000 евро за втория и Samsung Galaxy Note за всеки от членовете на третия екип.

Валидни за 16:10 27 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8818
GBP 2.4796 2.4887 2.3565
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив