До втория етап ще стигнат най-малко 4 или най-много 8 фирми от така наречената “къса листа”
15 фирми от страните-членки на Европейския съюз (ЕС) и от България са подали оферти до 15:00 часа на 14 юни, понеделник, за участие в търга за проектиране и строителство на Дунав мост 2 при
Видин–Калафат. Процедурата за предварителна квалификация беше открита на 7 тази година. Търгът е ограничен и ще се проведе на два етапа. До втория етап ще стигнат най-малко 4 или най-много 8 фирми
от така наречената “къса листа”.
Очаква се “късата листа” да бъде изготвена след започването на работата на оценителната комисия по предквалификацията на подадените предложения за участие в търга, заяви заместник-министърът на
транспорта и съобщенията София Касидова. Фирмите от “късата листа” ще бъдат поканени да подадат оферти. Решаващото условие за крайния избор на оферта, отговаряща на техническите и финансови
изисквания, ще бъде предложената цена за строителство и проектиране на моста, допълни зам.-министърът.
Едновременно с оценяването на фирмите от “късата листа” за строителство на моста ще бъдат обявени и конкурси за избор на независим строителен надзор и оценител, а през следващата година – търга за
строителство и на прилежащата инфраструктура на българска територия.
Очаква се втората част от търга за проектиране и строителство да започне след одобрението на апликационната форма по програма ИСПА през есента на тази година. Строителството на моста ще започне
най-късно през 2005 г., а обектът ще бъде изграден изцяло до 2008 г.
Процедурата за предварителна квалификация за проектиране и строителство се провежда по правилата на Европейската комисия и в нея могат да участват фирми от всички страни-членки на Европейския съюз,
включително и от новоприетите десет, както и от България, Румъния и Турция.
Главната цел на проекта за изграждането на новия мост на р. Дунав е създаването на липсващата връзка в инфраструктурата и развитието на трансевропейски транспортен коридор ІV. Той е насочен към
отварянето на транспортната мрежа на България и интегрирането й с европейските транспортни мрежи, повишаването на качеството на транспортното обслужване и като цяло – повишаването на
конкурентноспособността на българската икономика.