17 Ноември 2024, 02:17 Днес (0) | Вчера (0)

40% от българските шофьори са без задължителната застраховка „Гражданска отговорност”

15 Февруари 2005 16:38 INSMARKET по статията работи: 3
A+ A-

Около 60 на сто от сключените застраховки са за период от три месеца

„40% от българските шофьори не са сключили задължителната застраховка „Гражданска отговорност”. Около 60 на сто от сключените застраховки са за период от три месеца”, съобщи Крум Крумов, директор на дирекция „Проверка и финансов надзор” в Управление „Застрахователен надзор” на Комисията за финансов надзор (КФН). Официалните данни ще бъдат готови до края на март и оповестени до средата на април. Информацията обаче няма да бъде много точна, защото няма  информативно-отчетна система. „Да се надяваме, че със стартирането на системата за обмен на информацията между МВР, Гаранционния фонд и застрахователите нещата ще се урегулират”, посочи Крумов. Между 55 и 65% от водачите обикновено сключват „Гражданска отговорност”, сочи статистиката през годините.  Разбира се, и тези цифри са условни. Един от големите проблеми при отчитането на ръста на застраховане, е регистрацията на автомобилите и и дерегистрацията на негодните за движение возила. „ Дано въвеждането на информационната система помогне за повишаване събираемостта на застраховката”, пожела Крумов.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Има ли статистика,колко са изплатените застраховки за 2004 год?ПитаМ,ЗАщОТО ПОЗНАВАМ ТРИМА КАТАСТРОФИРАЛИ ДЕТО НЕ СА ВЗЕЛИ ЕДНА СТОТИНКА ЗАСТРАХОВКА!
#1 | от анонимен | преди
Как ще вземат като не са си направили
"Каско" застраховка. А при липса на
такава, при участие в ПТП по чужда
вина положението става драматично
ако виновната /чужда вина/ страна
няма и "Гражданска отговорност" - ето
това е проблема, който се поставя.
Ако имате "Каско" - застрахователят е длъжен да плати, а от кого ще си търси
парите- това вече си е негов проблем.
#2 | от Бечо | преди
В случай, че виновния участник в ПТП няма "Гражданска отговорност" трябва най-малкото да бъде санкциониран с някаква сума и тя да е достатъчно болезнена!Аргументи - нарушава се нещо, което е задължително и не само- това е една мярка за хилядите ненормалници по пътищата;вече може да се плати на вноски т.е. леко намалена финансова тежест; тези, които не са получили нищо от това - има доста предположения...застраховките са сключени в компании, които купуват доверието от клиентите си чрез бонуси...и после като трябва да плащат си търсят псевдоаргументи, зада откажат...Има много интерпретации на подобни ситуации!Друг е въпроса, че компаниите или поне тези от ТОП-3 да се отличават с нещо изключително при ликвидация на щети...
#3 | от SACI | преди
Валидни за 16:10 15 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8568
GBP 2.4796 2.4887 2.3519
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив