Немският производител на автомобили - Mercedes Car Group отчете спад от 16.2% на продажбите си през февруари на световния пазар.
Това съобщи шефът на отдела по продажбите Йоахим Шмид, който посочи, че през месеца са продадени 61 800 автомобила.
Според Шмид основна причина за понижените продажби са проблемите с доставките на помпи от Bosch за дизеловите модели, а както сочи статистиката дизеловите агрегати са над 50% от общото производство
на компанията.
Шмид оповести и една радостна новина - традиционно работещото на загуба подразделение Smart е успяло да повиши продажбите си през месеца, като е реализирало 10 500 автомобила.
Най-голям е спадът на продажбите в САЩ - 16.5%, като американците са курили през февруари само 13 513 бройки Mercedes.
Понижаването на продажбите на пазара отвъд океана е тревожен фактор, продължаващ втори месец подред, но който се обяснява с изчакване на появата на новия модел кола с повишена проходимост -
M-Klasse.
Според Шмид с появата му през есента, ситуацията ще се промени.
Европа от своя страна очаква новата B-Klasse, която вече дебютира на Женевския автосалон.