По данни на ново проучване, над половината от производителите на автомобили комплектуват колите си с неадекватни седалки и колани за безопасност.
Автомобилите на General Motors безусловно държат първото място в негативната класация, съобщи на Insurance Information Institute.
Системите за сигурност при Volvo и Saab са получили максимално високи оценки. Група от застрахователни агенти са оценили сигурността на седалките и коланите в 97 различни автомобили. При симулирана
авария със скорост 30 км/час на манекен с тежестта на средностатистически европейски мъж се оказали и относително тежки "нараняванията" на врата на манекена.
Най-безопасни са системите в моделите - Volvo S40, S60 и S80, в Saab 9-2X и 9-3, и в Jaguar S-type.
Chevrolet Malibu и Subaru Outback стоят малко по-долу в рейтинга, следвани от Ford Focus и Мini Cooper.
Според този критерий най-необезопасени са Audi A4 и S4, BMW 3 серии, Dodge Neon и Jaguar X-type.
Шофьорите, седящи в тях рискуват да си счупят вратовете в случай на катастрофа отзад.
В моделите Buick Regal, Cadillac Seville, Acura RL (Хонда) и Volkswagen Passat пък ако шофьор има по-висок ръст от средния, той рискува да си чупи врата в тавана на автомобила.
От General Motors веднага са реагирали с обещанието, че скоростно ще разработят нови седалки за моделите си.
Травмите на врата на шофьора рядко са смъртоносни, но често се случват и лечението им е продължително.
Според проучване на Insurance Information Institute обезщетенията за травми на вратовете на американските шофьори възлизат ежегодно на $7 млрд.
Тези травми по правило се случват при удар на автомобила отзад и последвалата инерция на главата към предното стъкло.