“10 дни в България” и “Пътят на манастирите” са новите продукти
“10 дни в България” и “Пътят на манастирите” са новите туристически продукти на България, насочени към Япония. Това стана ясно на открития днес от заместник-министъра на икономиката Евгения
Колданова българо – японски икономически форум. Той е организиран от Японската агенция за международно сътрудничество /JICА/, японското посолство и министерството на икономиката.
“Огромното значение, което българското правителство отделя за развитието на туризма в България е похвално”, така посланика на Япония у нас н.пр. Ясуйоши Ичихаши определи мястото, което туризмът
заема като един от най-важните отрасли на икономиката на страната. “По света България е позната с черноморските си и зимни курорти, но страната ви има и много неизползван потенциал за развитие на
алтернативен туризъм” – допълни японския посланик.
Броят на японските туристи, посетили България през миналата година е 5556, което е крайно недостатъчно с оглед на съществуващия в страната природен и културно – исторически потенциал – подчерта
заместник-министъра на икономиката Евгения Колданова, в подкрепа на необходимостта от създаването на нови продукти, които да бъдат предложени и реализирани на японския пазар. Заместник-министър
Колданова допълни, че “високо оценява ролята на Японската агенция за Международно Сътрудничество /JICA/ за представянето пред света на български атрактивен туристически продукт, алтернатива на
масовия туризъм”.
Маршрутите на двата продукта са разработени от Юкио Сакума, експерт към JICA в министерството на икономиката и Костадин Кръстин – главен експерт в МИ, съвместно с представители на общините Пловдив,
Казанлък, Шумен, Велико Търново и Плевен. Целта е потенциалните японски туристи да се запознаят с природата на България, със съхраненото биологично разнообразие и самобитния фолклор, с исторически
и културни забележителности.