В България все още се премълчават застрахователните измами, твърди със съжаление Юрий Тодоров, ръководител на служба сигурност в МЗК "Европа".
Според него е време и у нас да се създаде организация, която да да помага в борбата с този проблем, каквато всъщност е и световната практика. Изследвания, проведени в чужбина показват, че клиентите
по начало имат склонност към извършване на застрахователни измами. Според статистиката 2% от всички клиенти открито признавали, че извършват застрахователни измами или са извършвали.
27% пък обмислят как и дали ще имат такава възможност. Приблизително 47% от анкетираните са заявили, че биха направили застрахователна измама при първа възможност. Според изследванията при
20% от случаите на реални кражби има опити за застрахователни измами.
Идеята на Тодоров е да се направи анализ на действителното състояние на проблема в бранша. По данни на МЗК " Европа" отказите от получаването на обезщетение от клиенти, които разбират факта, че
компанията е хванала тяхната измама са от порядъка на 10%. Най-често застрахователите предпочитат да решат подобни случаи без излишен шум.
По всички международни изследвания компаниите от сектора губят от измами между между 15 и 20% от премийния си приход. Според международните експерти е грешка, когато заради големи щети
дружеството започне да изменя рестриктивно условията на застаховката или да вдига нейната цена. Тогава всичко се трупа на гърба на клиентите, а от това губещи са и самите застрахователни
компании.