Преодоляване разпокъсаността на земята и редуциране на вноса са част от задачите на стратегията
Зам.-министърът на земеделието и горите Бойко Боев откри днес в Пловдив официалното обсъждане на Националната стратегия за развитие на градинарството в България. Стратегията е изготвена от
Министерството на земеделието и горите и от Националния съюз на градинарите в рамките на проекта “Изграждане на структури за пазарна реализация на плодове и зеленчуци” и бе представена на
международното селскостопанско изложение “Агра 2004”. С нея се цели да бъде формулирана средносрочна и дългосрочна ориентация на българското градинарство в условията на международна конкуренция, да
се насърчи развитието и да се привлекат инвестиции в този важен отрасъл, стана ясно днес. Стратегията предвижда създаването на работни групи в сферата на зеленчукопроизводството, овощарството,
цветята, медицинските и ароматните култури, вътрешните и външните пазари, както и по финансови и правни въпроси. Представители на производителите, научните институти, МЗГ, водещи специалисти ще
вземат участие в работните групи, като тяхната работа ще бъде ръководена от специално създаден за тази цел координационен център, който от своя страна ще се консултира с експерти от ГТЦ.
Благоприятните почвено-климатични условия, богатият опит и традиции, наличието на богат генофонд, добрите инвестиционни перспективи са сред отличните предпоставки за развитие на градинарството у
нас, заяви председателят на Националния съюз на градинарите в България Ради Радев. Той посочи още, че за работещите в тази сфера, стратегията ще бъде пътеводител и допълнителен стимул за превръщане
на градинарството в печеливш бизнес у нас, в условията на предстоящото присъединяване на страната ни към ЕС.
Сред основните цели на документа са насърчаване дейностите на междубраншови и браншови съюзи, преодоляване разпокъсаността на земята, редуциране на вноса, разработване на нови експортни пазари,
постоянно и краткосрочно обучение, опазване на генофонда и т.н.
Бъдещите резултати от реализираните дейности по стратегията ще бъдат обсъдени с представители на градинарството в редица дискусионни кръгове, с цел достигането на успешна конкурентноспособност на
международния пазар и ефективно посрещане нуждите на българските производители.