21 Септември 2024, 02:04 Днес (0) | Вчера (2)

Влаковете ще кретат с 20 км в час до 2006 г.

25 Август 2005 09:00 в-к "Сега" по статията работи:
A+ A-

Железниците правят байпаси на релсите, пускат автобуси по засегнатите линии със същото разписание и цени на билетите

Железниците няма да могат да възстановят напълно движението до Нова година и в момента се прави ново разписание, съобщи вчера пред "Сега" зам. транспортният министър Анелия Крушкова. То предвижда на много места в страната влаковете да се движат с по 20 км, най-много 30 километра в час. Това ще удължи пътуванията двойно. Дори там, където линиите вече са възстановени, влаковете закъсняват. Пътуването с експресния влак София-Бургас по подбалканската линия например по разписание трябва да трае по 6,10 часа, но през последните дни само до Сливен той пътува за около 8 часа. "Трайното възстановяване на жп мрежата изисква изключително много пари. То не е и възможно, защото през октомври-ноември не може да се работи, и затова засега възстановяваме линиите само аварийно", поясни Крушкова. Това означава, че там, където релсите висят във въздуха заради свлачища, се правят байпаси - кратки отбивки от основната линия, по които ще минават влаковете. Такива ще има дори и по линията София-Пловдив, която ще се пусне аварийно около 15 септември, и то само по едната линия на двойния железен път. На такива места влакът няма да може да се движи с нормална скорост, което ще направи пътуването доста по-дълго.
Още на 26 август ще бъде пусната другата силно пострадала линия - Дряново-Царева ливада, която направо беше отнесена от пороите. По други 67 участъка обаче все още се работи и по всяка вероятност това ще продължи и след зимата. До този момент щетите от наводненията върху жп инфраструктурата се изчисляват на 157 млн. лв. В тази сума обаче не са включени средствата, нужни за укрепване на свлачищата. Досега правителството е отпуснало 30 млн. лв. Според новия министър на транспорта Петър Мутафчиев през септември БДЖ ще получи още 30 млн. лв. Според експерти всички планове за модернизиране на БДЖ са погребани и вече става дума за нейното оцеляване, за което ще са нужни милиони. Първата стъпка на БДЖ след получаването на лиценз за автобусен превозвач е да купи 6 микробуса, съобщи пред БТА генералният директор на железниците Наско Цанев. Те ще се движат по маршрутите на преустановените влакове и ще спират на същите спирки. Разписанията им също ще бъдат съобразени с тези на отменените влакове. Планира да пуснат микробусите по маршрутите Пловдив-Панагюрище, Долна махала-Хисар, Червен бряг-Оряхово, Ямбол-Елхово и Нова Загора-Симеоновград. Цените на билетите за пътуване с алтернативния транспорт ще бъдат еднакви с тези за влаковете, като пътниците ще ползват същите намаления и преференции. БДЖ ще назначи свои хора да продават билети по тези участъци, каза Цанев.
В системата на железниците отново има забавяне на заплатите. За работещите в БДЖ то е 15 дни, а за Национална компания "Железопътна инфраструктура" - около 1 месец. Според Крушкова сега целта е и в двете предприятия закъснението да се изравни, за да получават заплатите и аванса си на една и съща дата.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 20 Септември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7531
GBP 2.4796 2.4887 2.3296
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив