Германското правителство отново обсъжда подлаганата на критика схема за таксуване на камиони по пътищата, съобщи в. "Файненшъл таймс" .
Системата представлява технология за сателитно проследяване на камионите, припомня изданието.
Миналия месец предишният вариант пропадна, след като правителството наложи вето заедно с партньорите в консорциума, който ще събира таксите - "Дойче телеком" и "Даймлер Крайслер". Двете корпорации
обаче постигнаха ново споразумение помежду си. То предвижда намаление на таксите и увеличаването на неустойките, при положение че планът пропадне отново.
Новият контракт беше договорен между канцлера Шрьодер и директорите на консорциума. Той се приема положително от бизнеса в страната и се оценява като важен знак, че Германия остава стратегически
иновационен център в тази област.
Новата система ще стартира от 1 януари 2005 г. Тогава ще бъде пусната ограничена версия на технологията, а година по-късно - и цялата, предават информационните агенции. Остава неясно кой ще понесе
загубите от 3 млрд. евро от таксите, които трябваше да бъдат начислени до края на 2004 г.
Потенциалните платци са два - правителството или консорциумът, който ще поддържа системата. Първоначално новата схема трябваше да стартира през август миналата година. Средствата за
инфраструктурните проекти, които трябваше да бъдат генерирани от данъците за шосета, ще бъдат компенсирани отчасти от допълнителните заеми от държавните железници "Дойче Бан". Това ще бъде
направено с цел прокарване на 2.1 млрд. евро инвестиции в сектора.