12 Октомври 2024, 01:18 Днес (0) | Вчера (5)

Германската Siemens фаворит за дизеловите мотриси на БДЖ

30 Март 2004 в-к "Пари" по статията работи:
A+ A-

210 млн.евро струва подмяна на 50 километра ЖП линии

Немската компания Siemens e подала оферта в търга, организиран от БДЖ, за доставка на 25 нови дизелови мотриси, научи в. ПАРИ. Според източници на вестника общо три компании са подали оферти за участие в конкурса. Очаква се Siemens да бъде избрана за победител, твърдят запознати. Преди седмица транспортният министър Николай Василев заяви,че ще преговаря с германската компания да представи оферта за производство и на два високоскоростни влака. Двата търга на БДЖ за влаковете стрела се провалиха и Василев уточни, че се преминава към пряко договаряне с потенциалните кандидати. Само испанската Талго подаде оферта за доставка на тези влакове.
Въвеждането на 25 нови дизелови мотриси се налага заради подобряването на качеството на транспортното обслужване по второстепенните и неелектрифицирани участъци от жп мрежата, уточниха от БДЖ. Участъците, които ще бъдат обслужвани от новите мотриси, са Левски - Свищов, Левски - Троян, Плевен - Черквица, Самуил - Силистра, Пловдив - Пещера, Пловдив - Съединение, Димитровград - Свиленград, Повеляново - Добрич - Кардам и Радомир - Кюстендил - Гюешево.
В момента по тях се движат 79 пътнически и 13 бързи влака, като разходите за поддръжка на линиите през 2004 г. се очаква да бъдат 27.4 млн. лв. С внедряването на мотрисите ще се реализират икономии в размер на 10 млн. лв. през 2004 г. и по 20 млн. лв. през следващите години от тяхната експлоатация. Другите положителни резултати от експлоатацията на новите дизелови мотриси ще бъдат подобряването на комфорта при пътуване и намаляването на вредните емисии до нормите, изисквани от ЕС.
 
ВЛАКОВЕТЕ СТРЕЛА
ОКОЛО 210 млн. EUR ще струва подмяната на 50 км жп линии без сигнализацията, за да се въведат двата високоскоростни влака, твърдят експерти. Въпреки изявленията на Николай Василев, че първо трябва да внедрим влаковете стрела, а след това да ремонтираме линиите, ЕС поставя изисквания влаковете да се движат по жп мрежата, която да е на едно ниво. Това означава, че няма да има нито надлези, нито прелези, а само тунели. Едва ли можем да си позволим да ремонтираме двете жп трасета София - Варна и София - Бургас, по които се предвиждаше да бъдат пуснати влаковете стрела, коментират експерти.
 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 11 Октомври 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7890
GBP 2.4796 2.4887 2.3371
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив