25 Април 2024, 09:34 Днес (1) | Вчера (12)

"Евроинс" ще обезщетява пострадали от фалита на туроператора "Арайвалс – Иди"

04 Май 2015 15:45 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 4 май 2015, 15:38
Под лиценза на creativecommons

Полицата покрива само вреди, понесени от потребителя на организирани пътувания през периода на застраховката

Застрахователно дружество "Евроинс" започна приемане на заявления за щети от клиенти на туристическата компания "Арайвалс – Иди". Точно преди почивните дни, на 30 април, туроператорът обяви процедура по несъстоятелност. По информация на Георги Рачев от Управителния съвет на Българската асоциация на туристическите агенциия ощетени са около 300 души, които трябваше да пътуват през майските празници. Няма информация за бедстващи туристи, обяви Рачев пред пред Нова телевизия.

"Арайвалс – Иди" има застраховка отговорност в ЗД "Евроинс" АД, със застрахователен договор № 03700100000503.

От туроператора обявиха, че полицата покрива само вреди, понесени от потребителя на организирани пътувания през периода на застраховката, като обезщетения се плащат по договора за организирано пътуване преди започване на пътуването. Заплащане на разликата се прави в случаите, когато по време на пътуването са предоставени само част от услугите, уговорени в договора. Заплащат се и разходите, свързани с връщане на потребителя до началния пункт на пътуването, както и съдебни разноски по претенции, предявени с влязло в сила съдебно решение.

По тази застраховка не се покриват разходи за допълнителни екскурзии, посещения и атракции; горницата на действително направените разходи от потребителя вследствие на застрахователно събитие над разходите, които той би извършил, ако спазва условията, предвидени в договора за организирано пътуване; финансови загуби, които не са пряк резултат от неоказване на договорени туристически услуги; телесно увреждане (вкл. смърт, заболяване и/или загуба на трудоспособност) и/или щети на имущество на потребителя.

За да предявят своите претенции и да получат обезщетение, клиентите следва да  предоставят на застрахователя набор от следните документи:
- копие от договор за организирано пътуване;
- копие от документ, доказващ извършения разход;
- искане за получаване на обезщетение, като задължително се посочи в него:
   - адрес за кореспонденция;
   - телефон за контакт;
   - електронна поща.

Ощетените клиенти могат да се свържат със застрахователя на телефон 02 4895 443 или на елетронна поща: office@euroins.bg и vladimir.savov@euroins.bg.

Пред агенция "Фокус" директорът на Институт за анализи и прогнози за туризъм Румен Драганов посочи днес, че през 2015 година и след нея трябва да бъдем подготвени за фалити на туроператори.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 24 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8323
GBP 2.4796 2.4887 2.2729
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив