Холдингът представи новото лого и визия на придобитите енергийни дружества ЧЕЗ
"Еврохолд" се цели в лидерското място не само на българския, но и на международния енергиен пазар. Това обяви Карел Крал, СЕО на "Електрохолд България" по време на събитие, на което "Еврохолд"
представи новото лого и визия на придобитите енергийни дружества ЧЕЗ. Новата бранд идентичност отразява мисията на Електрохолд - динамично развиваща се компания, която осигурява енергия, инвестира
устойчиво в дигитализация и модернизация на мрежата си и работи за подобряване качеството на живот на своите клиенти. Тя пресъздава и ценностите на дружествата от групата - професионализъм,
отговорност, ефективност, стабилност, доверие и иновативност. Новата визуална идентичност включва нови имена, лога, сайтове и обновен цялостен корпоративен дизайн. "Решихме да заложим на
еволюционно развитие на бранда ни. Логото и дизайнът показват приемственост с предишната идентичност на компанията ни, която винаги е била стабилен и надежден партньор. В същото време те
утвърждават новата ни принадлежност - ние сме част от водеща група в Централна и Югоизточна Европа, която непрекъснато разширява дейността си в региона. С новия бранд подчертаваме и позицията си на
лидер на българския пазар,” заяви Карел Крал, главен изпълнителен директор на групата Електрохолд в България.
Най-големият доставчик на електроенергия за битови потребители и малки и средни предприятия в страната се казва Електрохолд Продажби АД, а най-големият търговец и доставчик за големи индустриални
клиенти е Електрохолд Трейд ЕАД. Операторът на електроразпределителната мрежа в Западна България - най-голямата в страната с обща дължина над 58 000 км, вече се нарича Електроразпределителни мрежи
Запад АД (ЕРМ Запад АД). Наименованията са вписани в Търговския регистър.
Процесът по ребрандиране на търговските центрове и другите обекти на компаниите ще завърши до няколко месеца. "Освен приемственост, изборът и комбинацията от цветове е продиктуван и от развитието и
процеса на трансформация на компанията ни,” коментира Десислава Бориславова, ръководител направление "Връзки с обществеността и комуникации” на Електрохолд България. "Оранжевото символизира
положителна енергия и емоция. То излъчва светлина, топлина и уют. Това е и цветът на новото поколение, което израства в нашата компания. Формите и шрифтовете също са осъвременени, което допълва
модерната визия на бранда. С новата идентичност искаме да потвърдим на всички наши клиенти, че Електрохолд е техният най-добър и стабилен партньор в сектора,” каза още Десислава Бориславова.
Приоритет на Електрохолд е повишаване качеството на услугите и подобряване обслужването на клиентите. Към момента са дигитализирани над 80% от услугите на Електрохолд Продажби и над 90% от тези на
ЕРМ Запад. Над половин милион клиенти използват е-фактура, а повече от 200 хил. имат регистрация за sms услуги. Новите корпоративни сайтове също са съобразени с нуждата от дигитално обслужване.
"Отчитаме силен интерес към електронните услуги и използвам възможността да призова всички клиенти да се възползват от тях. Пести време, усилия и средства”, коментира Карел Крал.
Другият фокус ще бъде върху инвестициите в дигитализация и модернизация на мрежата на ЕРМ Запад и услугите ѝ. От началото на 2021 г. до края на 2023 г. в това направление ще бъдат вложени близо 300
млн. лева. "Подготвяме мрежата за електроенергетика от ново поколение и същевременно работим усилено за спазване на основния ни ангажимент - поддръжка на най-голямата мрежа в страната и
непрекъснатост на доставките. Това е привилегия, но и голяма отговорност. Ангажирани са усилията на над 3000 служители,” отбеляза Карел Крал.
Проектите, които се реализират в момента, включват технологии от последно поколение за наблюдение на мрежата в реално време и нейното управление, постоянен мониторинг на потреблението и оптимално
използване на екипите. Внедряват се дронове и се използва изкуствен интелект, което е важна предпоставка за развитието на икономиката на бъдещето.
Електрохолд ще следва политиката си на отговорен инвеститор в обществото. Ключов елемент в концепцията за устойчивото развитие на компанията е подкрепата за професионалното образование, опазването
на природата и подобряването на градската среда. "С новия бранд се позиционираме като модерен и атрактивен работодател. Ще продължим да надграждаме програмите си за развитие на млади таланти,”
коментира Евгения Накова, директор "Човешки ресурси” на Електрохолд.
Новата бранд идентичност на Електрохолд е поредна стъпка в стратегията на Еврохолд. През следващите години холдингът ще се фокусира върху развитието на застрахователния и енергийния си
бизнес. Застрахователният подхолдинг на групата - Eвроинс Иншурънс Груп АД (ЕИГ), развива дейност в 13 държави в Централна и Източна Европа, където обслужва 4 млн. клиенти. В България и Румъния ЕИГ
е сред лидерите на пазара. В застрахователния бизнес приоритет ще е органичният растеж, диверсификацията на продуктовото портфолио и повишаването на рентабилността.
Разширяване на дейността се предвижда за енергийния бизнес. "Ще търсим възможности за експанзия в съседни на България държави. Целта ни е да станем лидер в Централна и Източна Европа и в този
сектор,” каза Асен Христов, председател на надзорния съвет на Еврохолд.
Еврохолд цели синергия между застрахователния и енергийния си бизнес. Предвижда се предоставянето на широко портфолио от услуги за клиентите на холдинга. "Това ще донесе редица ползи и предимства
за потребителите. Наред с електричество клиентите ни ще могат да се възползват от стойностни предложения за застрахователни и други финансови услуги,” посочи Кирил Бошов, председател на
управителния съвет на Еврохолд. Първоначално този модел ще бъде приложен в България, а впоследствие и в други държави, в които холдингът извършва дейност. "Ще обединим нашите бизнеси, нашите силни
страни и нашия опит, за да отговорим по-добре на потребностите на клиентите и да станем още по-конкурентни и успешни,” коментира и Карел Крал.
За търговските дружества - "Електрохолд Продажби" и "Електрохолд Трейд", ще отговаря главният търговски директор Владимир Дичев. Изпълнителният директор и председател на УС Георги Миков е
представител на "ЕРМ Запад" и ще отговаря за всички въпроси, свързани с мрежови услуги - качество на доставките, присъединяване, развитието на мрежата и иновациите.
Припомняме, през юли 2021 г."Еврохолд" придоби 7 дружества на ЧЕЗ Груп в България – ЧЕЗ Разпределение България, ЧЕЗ Електро България, ЧЕЗ Трейд България, ЧЕЗ ИКТ България, фотоволтаичният парк Фри
енерджи проджект Орешец, дружеството за производство на електричество от биомаса - Бара груп, както и ЧЕЗ България, която координира и управлява дейността на всички дружества на ЧЕЗ в България.
Сделката стана най-голямата в енергийния сектор на страната за последните 17 години и една от големите в региона. Тя е на стойност 335 млн. евро и се реализира чрез Eastern European Electric
Company (EEEC), която е 100% собственост на Еврохолд. През март т.г. холдингът представи новото име на дружествата на ЧЕЗ у нас. Операторът на електроразпределителната мрежа в Западна България -
ЧЕЗ Разпределение, се преименува на Електроразпределителни мрежи Запад АД (ЕРМ Запад АД), Електрохолд България ЕООД стана правоприемник на ЧЕЗ България ЕООД, Електрохолд Продажби АД - на ЧЕЗ
Електро България АД, Електрохолд Трейд ЕАД – на ЧЕЗ Трейд България ЕАД, а дружеството за осигуряване на ИКТ услуги се преименува на Електрохолд ИКТ ЕАД.
Според стратегията за развитие до 2025 г. Еврохолд предвижда да генерира приходи от близо 2 млрд. евро годишно и оперативна печалба (EBITDA) в размер на почти 200 млн. евро.