26 Юни 2024, 07:38 Днес (0) | Вчера (5)

Един железничар е уволнен заради дерайлиралия влак по линията София - Кулата

15 Февруари 2006 17:28 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Готово е становището на Комисията, разследваща случая с дерайлиралия локомотив на влак № 5620

По нареждане на министъра на транспорта Петър Мутафчиев веднага след инцидента с дерайлиралия локомотив на влак №5620 беше назначена Комисия, която да извърши разследване на обстоятелствата и причините за произшествието. След като разгледа събраните данни, обстоятелства, факти и причини за произшествието, Комисията излезе със становище, в следствие на което генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” Димитър Гайдаров наказа пет свои служители, а един беше уволнен.
Наложените административни наказания са както следва:
с предупреждение за уволнение са Петър Ганев Петров – контрольор по железен път, Сашко Илиев Мавродиев – ръководител на жп участък и Владимир Петков Тодоров – организатор на производствената група;
за не указан контрол с забележка са Борис Костадинов Иванов – заместник-регионален управител „Поддържане” и Емил Кирилов Манчев – началник район по жп път;
дисциплинарно уволнен е Валери Стоичков Илиев – кантонер.
Припомняме ви, че на 1 февруари 2006 г. в 08.37 часа по жп линията София – Кулата в междугарието Владая – Драгичево дерайлира локомотивът на пътнически влак № 5620 Благоевград – София. Няма пострадали и ранени. Посоката на движение на влака е Драгичево – Владая. Движението на влаковете в междугарието беше прекъснато от 08.30 до 14.30 часа същия ден.
Проведеното разследване на произшествието е категоризирано като леко железопътно произшествие, съгласно Правилата за функционално взаимодействие на службите за безопасност и контрол в железопътния транспорт.
Като причина за дерайлирането в протокола на Комисията се посочва разширение (скрито) над допустимите толеранси вследствие скъсани и липсващи тирфони на 4 поредни траверси.
Дерайлирането е реализирано в участък с екстремална геометрия на железния път и неблагоприятни параметри – радиус на кривата 200 м и надлъжен наклон 20,5 на хиляда и повече.
Независимо от обстоятелствата, НК „Железопътна инфраструктура” и Предприятието за експлоатация и поддържане на железопътната инфраструктура (ПЕПЖИ) София 1 в частност, критично оцениха сериозността на произшествието и незабавно предприеха мерки и действия за гарантиране сигурността на влаковото движение в отсечката и в страната.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 25 Юни 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8227
GBP 2.4796 2.4887 2.3083
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив