До 26 май ще се свържат с всички засегнати от кибератаката клиенти
Британската нискобюджетна авиокомпания "ИзиДжет" (EasyJet) съобщи днес, че хакери са получили достъп до имейлите и пътническите данни на близо 9 милиона нейни клиенти, както и до кредитните карти
на повече от 2000 от тях, при "изключително сложна" кибератака, предаде Ройтерс, цитирана от БТАи БНР. "Няма доказателства, че с каквито и да било лични данни от всякакво естество е злоупотребено.
. . обаче сме във връзка с приблизително 9 милиона клиенти, чиито пътнически данни са откраднати, за да ги посъветваме да вземат предпазни мерки за минимизиране на всякакъв риск от потенциални
фишинг измами", заяви въздушният превозвач.
От авиокомпанията допълниха, че до 26 май ще се свържат с всички засегнати от кибератаката клиенти и подчертаха, че вярват, че хакерите са успели да получат достъп до имейл адресите и подробности
за пътуването на повечето засегнати клиенти, но те са успели да се доберат само до данни за кредитни карти на 2208 от тях.
Самата крибератака е била през януари, което означава, че ниско бюджетната авиокомпания, която в последствие отмени по-голямата част от полетите си поради пандемията Covid-19 и се намира в
продължителна правна битка със своя основател и най-голям акционер, може да се окаже изправена пред огромни глоби.