Санкцията е заради играта “Поръчай награда! Пази капачката!”
Имуществена санкция в размер на 100 000 лв. наложи Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ на “Кока Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България” АД. Компанията е нарушила чл. 34, ал. 6 от Закона за
защита на конкуренцията с организирането на игра “Поръчай награда! Пази капачката!” през лятото на 2003 г. Според правилата й, всички клиенти, закупили безалкохолни напитки с марките: Coca – Cola,
Coca Cola – Light, Fanta, Sprite и Schweppes в стъклени бутилки от 250 мл. със специален цвят на капачки, могат да участват в специална томбола и да спечелят DVD Samsung, ваучери на стойност ?1000,
леки автомобили TOYOTA Corolla и апартаменти в София. В периода 29-ти юли 2003 г. – 7-ми септември 2003 г. Всяка вечер по bTV се теглят печеливши кодове за 3 награди /DVD Samsung/ и 1 награда
/ваучер на стойност ? 1000/. Всяка събота в посочения период по същото време се тегли награда – лек автомобил TOYOTA Corolla, а всяка неделя – апартамент в София. Стойността на обещаваните награди
значително надвишава стойността на една бутилка безалкохолно.
Комисията мотивира високия размер на санкцията с икономическата и финансова мощ на нарушителя, организирането на други подобни игри в миналото и продължителността на промоцията. От значение е и
изключителната популярност на напитките, както и фактът, че играта е проведена през лятото, когато консумацията на безалкохолни и без това силно нараства. Всичко това, според КЗК, създава
възможност за изкривяване на търсенето и деформиране на конкуренцията.