Нямало политическо споразумение за продължаване на договора с португалците
"Вероятността с този концесионер и при този договор да се стигне до строителство на автомагистрала "Тракия" е много малка", заяви строителният министър Асен Гагаузов вчера. Магистралата беше дадена
на концесия на българо-португалския консорциум "Автомагистрала Тракия" от правителството на Симеон Сакскобургготски няколко месеца преди изборите. Според договора за даването на магистралата
държавата се задължава да плаща неустойка на концесионера, ако по пътя не минават достатъчно коли. Контрактът, който още не е влязъл в сила, предвижда фирмата да експлоатира аутобана 35 години.
Според изчисления на депутати загубите за България от клаузите на договора ще са около 8 млрд. евро. Решението на правителството "Сакскобургготски" да даде "Тракия" на българо-португалската фирма
предизвика критиките на Брюксел, тъй като концесионерът беше избран без търг или конкурс.
Правителството трябва да избере нов концесионер, защото общественото мнение е зле настроено към сегашния, стана ясно от изказването на Гагаузов. Освен това икономическите условия са много променени
и аз не искам да подписвам концесия, която ще излезе два или три пъти по-скъпо от първоначалните договорки, заяви министърът.
Гагаузов не уточни какви неустойки би платила държавата при евентуално разваляне на договора с португалците. Прекратяването на договора зависи от решението на Върховния административен съд (ВАС).
Делото във ВАС бе образувано по протест на заместник-главния прокурор Митьо Марков. Той обжалва отдаването на "Тракия" без търг или конкурс.
За да се развали договорът, не е достатъчно само положителното становище на съда. Министерският съвет трябва да препотвърди решението на предишния кабинет или да потърси нов инвеститор, уточни
вчера Гагаузов.
Няма споразумение между БСП и останалите участници в тройната коалиция, което да предвижда запазването на сегашния концесионер на "Тракия", каза строителният министър.