Топлите напитки са едни от малкото останали области, в които „Кока-кола“ не притежава световна марка
Американският гигант "Кока-кола" обяви днес, че е постигнато споразумение за купуване на международната верига кафенета "Коста", предаде АФП, цитирана от БНР. Сделката за 3,9 милиарда
британски паунда ($5,1 млрд., 4,3 млрд. евро) идва в момент, когато търсенето на традиционни газирани напитки се свива в САЩ и на други пазари. Тя е договорена със собственика на веригата "Коста" -
британската компания за хотелиерство и ресторантьорство "Уайтбред".
"Топлите напитки са едни от малкото останали области в сектора (на безалкохолните напитки), в които "Кока-кола" не притежава световна марка. "Коста" ни дава достъп до този пазар", посочва Джеймс
Куинси , изпълнителен директор на американската компания в съвместно изявление за сделката.
"Продажбата на "Коста" на "Кока-кола" е нов успех в 276-годишната история на "Уайтбред", изрази задоволството си генералният директор на компанията Алисън Бритън. Тя напомни, че "Уайтбред" е
придобила "Коста" през 1995 г. за 19 милиона британски лири. Тогава веригата притежавала само 39 кафенета, а сега има 2400 във Великобритания и 1400 в чужбина. Марката управлява освен това 8000
кафе машини "Коста експрес" (Costa Express), които са достъпни в супермаркетите и бензиностанциите в осем страни.