Всеки от цветовете на хилядите автомобили около нас е по своему привлекателен за дадена марка и модел. По-светлите нюанси създават зрителна измама и “увеличават” габаритите на малолитражките, а тъмните правят точно обратното.
Дизайнерите също смятат, че точният избор на определен цвят за даден модел е изключително важен, тъй като подчертават дадени елементи от дизайна.За шеста поредна година сребристият цвят остава на върха като най-предпочитан автомобил.
Това сочи ежегодното проучване на PPG Industries – световният лидер в производството на автомобилни бои и лакове.
Сред произведените в Европа автомобили за годината 35.4% са сребристи. Миналата година цифрата беше 33.6%.
Като цяло за годината в световен мащаб 38% от произведените коли са били сребристи.
Компания тази година е провела изследването си в Германия, Франция, Италия, Полша, Скандинавските страни, Испания, Португалия, Великобритания, САЩ и Япония.
Най-популярните цветове в Европа:
- Сребрист — 35.4%
- Син — 16.1%
- Черен — 12.5%
- Бял — 11%
- Златист, кремав, светли нюанси на кафявото и жълтото – 9.2%
- Червен — 8.5%
- Зелен — 7.2%
Най-популярните цветове в света:
- Сребрист — 33.6%
- Бял — 15.4%
- Черен — 13,9%
- Натурални цветове — 9.3%
- Син — 8.9%
- Червен — 6.9%
- Зелен — 6.3%
- Други цветове — 1%
Според представената прогноза едва към 2007 - 2008 г. може да се очаква сребристият цвят да бъде конкуриран от оттенъци на синьото и златистото.
Единственият фактор, който ще е в състояние да детронира сребристия цвят ще са боите от ново поколение, които сменят цветовете си в зависимост от ъгъла. И в момента по пътищата се движат така боядисани автомобили, но те са твърде редки като изпълнение.
Според данни на британския застрахователен фонд Churchill, черните на цвят автомобили най-често участват в катастрофи. Статистиката се базира на проучване на над 130 хиляди катастрофи във Великобритания за последните няколко години.
Проучването сочи, че най-рискови след черните автомобили са боядисаните в сребристо. В дъното на класацията по степен на риск са кремавите на цвят коли.
Според анализатори от Churchill, парадоксално е, че цветът сам по себе си няма отношение към пътно-транспортните произшествия - нещата опират до особеностите на характера на шофьорите им.
Според психолозите, участвали в проучването, собствениците на черни коли са по-склонни към агресия, те са конфликтни и неотзивчиви.
Любителите на сребристото и сивото са хладни и надменни.
Собствениците на кремавите цветове са сдържани. "Ние постоянно мислим за цветовете. Като се започне от дрехите, които носим, до това как се чувстваме. Емоционалното влияние на цветовете се предава и върху маниерите на шофиране", коментира психологът Дона Доусън - участник в проучването на британския застраховател.