Докато пазарът не бъде възпитан, е добре да има такава конкретизация, смятат в ПОК Доверие
Няма драма в утвърдените от КФН изисквания за рекламните материали на пенсионните фондове и дружествата, заяви за INSURANCE.BG ръководител отдела "Връзки с обществеността" на Пенсионно осигурителна
компания "Доверие" Асен Асенов. "Всяка регулация, която е толкова стриктно разписана, най-малкото може да доведе до унификация на пазара. От друга страна обаче, има случаи на спекулация, така
че, докато пазарът не бъде възпитан, е добре да има такава конкретизация", коментира още Асенов. Той добави, че предстои обнародване на самите изисквания. Според обсъждан по-рано проект,
става дума за това фондовете и дружествата да не цитират информация, извадена от контекста, с цел да не бъде подведен клиентът; да бъде цитирана само офииална информация; в рекламните
материали да не бъде правено сравнение с други дружества; в рекламата да не присъства сравнителната степен ( от типа по-, най-); дружествата да не се позовават на положители резултати и
корпоративни придобивки; да не се обещава доходност.
На свое заседание от 12 февруари Комисията за финансов надзор утвърди изисквания към съдържанието на рекламните и писмените информационни материали на пенсионните фондове и на
пенсионноосигурителните дружества. Тези изисквания се отнасят за материалите, издавани и разпространявани от дружеството, които са предназначени да ориентират настоящите и бъдещи осигурени лица и
осигурители при избора им на пенсионен фонд. Освен това те се прилагат и за материалите, които се предоставят от пенсионното дружество при сключване на договор за допълнително пенсионно осигуряване
или при подаване на заявление за прехвърляне от един фонд в друг. Изискванията се отнасят към съдържанието на рекламните и писмените информационни материали, както и към
електронните страници на пенсионните дружества.