25 Ноември 2024, 13:36 Днес (1) | Вчера (0)

"Он Травел" препрати клиентите си към ДЗИ

11 Октомври 2012 16:18 ИНСМАРКЕТ по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 12 октомври 2012, 12:46
commons.wikimedia.org

Туроператорът има полица с лимит на отговорност 1 400 000 лв

Туристическата агенция "Он Травел" препрати туристите към застрахователно дружество ДЗИ за изплащане на дължимите обезщетения. Както ИНСМАРКЕТ съобщи първи, именно ДЗИ е застрахователят на туроператора, изоставил български почиващи в Мармарис. На сайта на анегцията е публикувано съобщение, в което се казва, че след 13 години работа на българския пазар с близо 100000 туристи за този период, целенасочена антиреклама и медийна атака към дружеството в последната седмица и оттегляне на множество предплатени предстоящи пътувания, туристическата агенция е докарана до невъзможност да изпълни поетите ангажименти по сключените договори с потребителите. Всички предплатени резервации са застраховани от "Он Травел" и съгласно договора за застраховка, ще бъдат възстановени от застрахователната компания "ДЗИ Общо застраховане" ЕАД по силата на полица "Отговорност на туроператора", която е в полза на потребителите и е с лимит на отговорност 1 400 000 лв. От "Он Травел" съветват всеки, който има претенции, да изтегли бланката за предявяване на претенции към застрахователя, да комплектова със съответните документи, включително застрахователната полица и анекса към нея, и да ги изпрати с препоръчано писмо или внесе в деловодството на застрахователната компания в София на адрес: ул. "Г.Бенковски" №3.

Потребителите трбява да отправят писмено своите претенции към ДЗИ в 7-дневен срок от датата на настъпване на застрахователното събитие, като опишат обстоятелствата, свързани със застрахователното събитие, вида и размера на претърпените вреди и декларират с какви недоставени от застрахователя услуги свързват претенциите си. Потребителите трябва да представят доказателства за размера на вредите – договор с "Он Травел", фактури, приходни касови ордери за заплатени суми по договора с туроператора, както и за разходи, свързани с връщането му до началния пункт на пътуването. ДЗИ има право да изиска от туристите и други документи, свързани с установяване на застрахователното събитие и размера на вредите.  Експертите на ДЗИ определят застрахователното обезщетение в рамките на договорения лимит на отговорност за едно събитие по полицата. Застрахователното обезщетение се определя и изплаща от ДЗИ в срок до 15 дни след представяне на всички поискани от него документи, установяващи настъпването на застрахователното събитие и размера на вредите.
Междувременно, днес стана ясно, че лицензът на "Он Травел" ще бъде отнет.
Припомняме, около 40 души трябваше да напуснат хотела си, тъй като парите, с които са платили за екскурзията, не са били преведени от туроператора. Заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов обяви, че партньорът в Турция на българския туроператор поема разходите по престоя и завръщането на българските граждани в България.
Само преди седмица в подобен туристически капан попадаха 88 българи в Испания, доверили се на услугите на същия туроператор. В тази връзка зам.-министър Маринов посъветва хората да проверяват фирмите, преди да осъществяват екскурзии чрез тях.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 22 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8580
GBP 2.4796 2.4887 2.3487
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив