13 Май 2024, 16:01 Днес (10) | Вчера (0)

“Орел Живот” атакува пазара с нова маркетингова стратегия

16 Май 2003 в-к "Кеш" по статията работи:
A+ A-

В структурата на портфейла на ЗК "Орел" АД за 2002 година, която бе огласена през седмицата, се затвърждава преобладаващият дял на автомобилните застраховки, като през последните месеци на годината е отбелязан засилен ръст на премийния приход по този вид застраховки. Застраховката "Каско на МПС" според представители на дружеството се превърна във водещ продукт. Той бе изцяло подновен през юли 2001 г., а в края на 2002 година беше разширен и с нова клауза ­ "Каско плюс".

При застраховане на имущество ­ индустриален пожар, административни и търговски обекти и СМР, както и при селскостопанските застраховки, компанията положи усилия за подобряване качеството на портфейла от тези застраховки и представяне на продуктите на компанията пред клиентите, които разглеждат застраховането като възможност за ограничаване на евентуални бъдещи непредвидими загуби. В края на 2002 година компанията се включи в няколко големи програми. Основна теза в провежданата пазарна политика е привличането на клиенти чрез атрактивността на застрахователния продукт, поради което се приложиха съвременни иновационни практики в най-продаваната застраховка ­ "Каско на МПС". Компанията осигури за своите клиенти денонощно ползване на пътна помощ независимо от мястото на произшествието. За изпълнение на този ангажимент беше организиран денонощно действащ "Асистанс център", който поема координацията за своевременното оказване на необходимата пътна помощ на катастрофирали и повредени МПС, застраховани в компанията.
През годината компанията е интегрирала в своята система на презастраховане и дейността по изплащане на щети по застраховките "Помощ при пътуване с медицински разноски", "Зелена карта", "Каско на МПС" и др., като е сключен договор с френската асистираща компания Coris International.
Изплатените застрахователни обезщетения през 2002 година са с 4.880 млн. лв. по-малко отколкото през 2001 година. Бруто квотата на щетите е намаляла спрямо предходната година с 30 пункта ­ от 82% на 52%. Изплатените през 2002 г. обезщетения са предимно по договори от същата и предходната година ­ общо 12 611 броя щети, от които 6206 броя по договори от 2002 г. в размер на 3.210 млн. лв., 5.832 броя щети по договори от 2001 г. за 3.672 млн. лв. и 573 броя щети по договори, сключени преди 2001 г. за 2.139 млн. лв.
Като стратегическа цел, която ЗК "Орел Живот" АД заявява, че си е поставила, e развитието на продажбите на дългосрочни животозастрахователни продукти и разгръщане на системата за дистрибуция, насочена към платежоспособния сегмент от клиенти. От компанията заявиха, че са изградили маркетингова стратегия за продажба на застраховка "Живот", свързана с инвестиционен фонд. Разработени са били нови указания за сключване на договори, включително по електронен път. Изготвена е била нова форма на застрахователна полица по европейски образец, предоставяща на клиентите изчерпателна информация за общите и специалните условия, за условията на предсрочна ликвидация, за възможността за промяна на избрания инвестиционен фонд, с което от дружеството считат, че се осигуряват пълна прозрачност и яснота при изплащане на обезщетенията или стойността на инвестиционните дялове.
Осигуряването на възможност за всекидневна информация в Интернет за стойността на инвестиционния индекс на всеки един от четирите фонда също се счита за предимство в полза на клиентите на "Орел Живот" АД пред тези на другите животозастрахователни дружества у нас.
През 2002 г. дружеството е реализирало брутен приход от застрахователни премии в размер на 16.489 млн. лв. с дял 91.85% от новопостъпили премии, рискови застраховки "Живот" ­ 15.145 млн. лв., с дял 91.85% от новопостъпили премии, рискови застраховки "Живот" ­ 558 хил. лв., с дял ­ 3.38%, пенсионни застраховки ­ 115 хил. лв., с дял ­ 0.70%, здравни застраховки ­ 451 хил. лв., с дял 2.74%, застраховки "Злополука" ­ 199 хил. лв. ­ с дял 1.21%, и застраховка "Живот", свързана с инвестиционен фонд ­ 21 хил. лв., с дял ­ 0.13%.
През 2002 г. компанията е насочила усилията си в продажбите предимно на пожизнени анюитети, дължими след изтичането на определен срок от 5 до 20 години. Размерът на прихода за 2002 г. от закупени анюитети е 115 хил. лв. при 45 хил. лв. за 2001 г., което определя ръст от 155.55%. През 2002 г. приходите от продажби на рискови застраховки "Живот" възлязоха на 558 хил. лв. при 279 хил. лв. за 2001 г., дължащо се предимно на привличането на значими корпоративни клиенти. Средната застрахователна сума на едно лице през 2002 г. е 2843 лв. при 1944 лв. за 2001 г., или е постигнат ръст в размер на 46.2%.
Провежданата от компанията през 2002 година инвестиционна политика се определя от мениджмънта като достатъчно гъвкава, за да бъдат удовлетворени изискванията за доходност и поддържане на висока ликвидност. Към 31.12.2002 г. нетният финансов приход от инвестиции на средствата на математическия резерв позволи на компанията да разпредели по личните сметки на клиентите, притежатели на дългосрочни застраховки "Живот", доходоносност в размер на 8.65%. Висока доходност са постигнали фондовете, в които са се инвестирали средствата от договорите по застраховка "Живот", свързана с инвестиционен фонд ­ от 11.27 до 15.05%.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 10 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8224
GBP 2.4796 2.4887 2.2743
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив