18 Май 2024, 10:53 Днес (0) | Вчера (11)

СЗБ: Четете внимателно офертите на застрахователите

13 Декември 2005 15:57 INSMARKET по статията работи: 5
A+ A-

Мощността и предназначението на автомобила, региона, в който се кара и опитността на водача са най-приложимите у нас рискови фактори, смята Бакалов

Не се хващайте на реклами и на приказки, а изчакайте офертите на всички застрахователи и ги прочетете внимателно. Това съветва председателят на Съюза на застрахованите в България Георги Бакалов. Според него на този етап най-приложимите рискови фактори у нас са мощността и предназначението на автомобила, региона, в който се кара той, както и опитността и поведението на водача му на пътя. При последното трябва да се взема предвид: “непрекъсната шофьорска практика  с времетраене, измерено в  застраховани години  без или с причинени вреди”, смята Бакалов. Той подчертава, че е важно „застрахователят да предлага тарифи, в които диференцира максимално степента на риска, от който зависи цената - например :
- мощност на МПС – да се изчислява от 700 см3 възходящо на всеки 100 см3 ; 
- регионален фактор – да бъдат предлагани поне десет регионални различия, според данните от КАТ  за пътнотранспортни произшествия ;
- опитност и поведение – рисковите групи на автомобилистите да са степенувани в проценти, най-малко в общо десет положителни и отрицателни рискови групи, при обявена средна цена на застраховката;
- предходният период на автомобилиста, “без или с причинени щети”, да се смята най-малко пет години назад, като се отчита броя на щетите и да се доказва чрез удостоверение или декларация от предходния застраховател ( за сметка на новия застраховател ), докато е невъзможно ползването на обвързваща информация от КАТ“.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

мда
мощност на МПС – да се изчислява от 700 см3 възходящо на всеки 100 см3 ;
по груби сметки докато я докараме до 2500 кубика това предполага наличие на 18 позиции

регионален фактор – да бъдат предлагани поне десет регионални различия, според данните от КАТ за пътнотранспортни произшествия ;
пред всеки град бариери - я да видим ти писал ли си го тоя регион или не?

предходният период на автомобилиста, “без или с причинени щети”, да се смята най-малко пет години назад, като се отчита броя на щетите и да се доказва чрез удостоверение или декларация от предходния застраховател ( за сметка на новия застраховател ), докато е невъзможно ползването на обвързваща информация от КАТ“.
Ами като се вкарат 20-30 човека за документална измама в затвора може и да проработи. Що лъжете хората за тая система м/у КАТ и застрахователите? Съвсем по стахановски - на всеки агент лап-топ......зер иначе няма как да се свърже с единната информационна система

опитност и поведение – рисковите групи на автомобилистите да са степенувани в проценти, най-малко в общо десет положителни и отрицателни рискови групи, при обявена средна цена на застраховката; Е те такова нещо нема - как ще се изчисли риска на база шофьорски стаж не е ясно като информация се събира едвам от тая година не е ясно още повече като никой въобще не ги вписва тия данни, та се налага да се импровизира като се въвежда в браншовата програма?

#0 | от Застраховател | преди
За “застраховател”, по реда на неговите притеснения: (1) “мощност – да се изчислява от 700 см3 възходящо на всеки 100 см3”МОЕ ПОЯСНЕНИЕ : все още разполагам с една стандартна програма, по която съм работил, която изчислява разлика от 2 конски сили.Въпрос на елементарна инвестиция от страна на застрахователите.Убеден съм, че ще бъдат скоро принудени да я направят!(2) “Регионални различия” – КАТ разполага с информация за броя на ПТП за всеки регион, която е достъпна, съгласно ЗДОИ – всеки може да я получи, струва жълти стотинки.Досегашното слагане под общ знаменател “областен град”, “град”, “село” е не само смехотворно, но и НЕСПРАВЕДЛИВО! Нали говорим за справедливи цени!?Какво ще кажете за разликата в броя на ПТП между град Граматиково ( няма регистрирано в последните 10 години ) и град Сливен? Разликата между областните градове е също огромна!Срамно е да говорим за една толкова елементарна инвестиция от страна на застрахователите, когато е в полза не само на тези, които им плащат, но и в тяхна полза!(3) “броя на щетите и да се доказва чрез удостоверение или декларация от предходния застраховател ( за сметка на новия застраховател ), докато е невъзможно ползването на обвързваща информация от КАТ“.МОЕ ПОЯСНЕНИЕ : Това е единственият реален и възможен начин!Всеки застраховател знае какви щети е изплатил и, ако не отпадне текстът от Кодекса, всеки ще е длъжен да дава такава информация.Механизмът е много прост и всеки може да го ползва.Проблемът е, че застрахователите не си вярват, но това е още по-голям проблем за застрахованите лица!Затова говорим за удостоверение или декларация, защото има правна стойност. В тази връзка е смешно да се говори за затвор, санкциите също вършат работа – има достатъчно комисии, на които това им е работата.Колкото за това, дали лъжем хората за “катаджийската система”, не сте прав.Тя трябваше да бъде готова до края на тази година – някой друг лъже в случая.Въпреки, че тази система няма да свърши тази работа, в сравнение с един обмен на информация между застрахователите.
(4) “как ще се изчисли риска на база шофьорски стаж не е ясно като информация се събира едвам от тая година” МОЙ КОМЕНТАР : Всеки чете само “по диагонал” фомулата “НЕПРЕКЪСНАТА шофьорска практика с времетраене, измерено в ЗАСТРАХОВАНИ години без или с причинени вреди”.Ако всеки обяви предходния или предходните си застрахователи, този който ще го застрахова, ще има възможност да изясни нещата.Още по-лесно ще е в случаите, в които застрахованите лица не променят застрахователя си.
В ЗАКЛЮЧЕНИЕ : Ние споделяме само това, което бихме предпочели от един застраховател.Дали застрахователят ще се съобрази с нашите предпочитания, които са съвсем реално изпълними, това си е негова работа.Ние сме убедени, че все някой – ако не днес, то много скоро, ЩЕ СЕ СЪОБРАЗИ С ПОТРЕБНОСТИТЕ НА ТЕЗИы КОИТО МУ ПЛАЩАТ.Чудно защо тази вероятност за някои изглежда толкова екзотична!?
#-1 | от Георги Бакалов | преди
Г-н Бакалов ,
Искам да Ви попитам, докога ще лъжете хората с тази измислена система?Не стано ли ясно, че такава няма и няма скоро да има. Докога ще се опитвате да коментирате нещо което самите застрахователи не искат да направят. Те се страхуват да работят така, защото могат да изгубят клиенти. Ако трябва да сме искрени всички станахме специалисти в това кое е по- правилно да ми се отчита- професионален стаж - как ще го изчислите? Книжките се сменят на 10 г. От къде ще го проверите? Как си представяте застраховател да даде на друг данни за клиента си? Смешки!Чували ли сте за Закона за защита на личните данни? Имат ли право застрахователите да ми вземат личните данни от КАТ даже и за ПТП ако аз не разреша? Това касае мои лични физически и професионални характеристики!Май нямат? Ще им напиша една декларация, че нямам ПТП пък те да ходят да я проверяват. А ако МВР им даде тази информация ще се намерят доста адвокати да ги осъдят! Не става това с декларации и разни смешни коефициенти които всеки си измисля сега за да се правите на интересни.
#-2 | от Застраховател | преди
мисълта ми беше точно какво трябва да се направи ако някой декларира, че кара в граматиково и направи ПТП в софия?
единствения шанс да се следи кой какво е правил на пътя е с удостоверения - никакви електронни системи няма да помогнат по простата причина , че тая застраховка се прави на 90% от агенти, които нямат достъп до компютър. и мисълта ми беше, че ще се пръкнат някакви дружество дето с/у скромна сума ще издават такива удостоверения.
а това трябва да се пресече с наказания , друг шанс няма. и в момента се издават свидетелства за застрахователна стойност за по 2 000-3000 лв на коли, които в действителност струват 15-20 000 лева.
#-3 | от Застраховател | преди
ПО РЕДА НА ПРИТЕСНЕНИЯТА И УПРЕЦИТЕ на “ЗАСТРАХОВАТЕЛ” : “докога ще лъжете хората с тази измислена система”(1) Системата не е измислена – тя е успешно действаща.Работил съм дълго по нея, не е мое откритие.Може да се уверите, като влезете в сайта на Всеобщото обединение на германските застрахователи ( www.gdv.de ) или да изберете някой австрийски или немски застраховател, например www.allianz.de.Подайте данните на едно МПС - производител,модел, вид,kw( може на две различни МПС с разлика от 2 kw),рискова класа ( напр.№ 5 – съответства на 85% от средната премия и означава 5 години без щети ), регионална класа ( може да подадете H за Хановер и PA за Пассау, за да забележите разликата ) и ще се уверите не само, че не лъжа хората, но ще разберете каква би била цената на застраховката, при застрахователно покритие 6 000 000 евро за имуществени и без лимит за неимуществени щети.Обзалагам се, че при нашия лимит, застраховката ( включваща “Зелена карта”) там ще Ви излезе по-евтина! (2) “нещо което самите застрахователи не искат да направят. Те се страхуват да работят така, защото могат да изгубят клиенти.”ОТГОВОР : Вие изричате АБСОЛЮТНАТА ИСТИНА! (3) “кое е по- правилно да ми се отчита- професионален стаж - как ще го изчислите? Книжките се сменят на 10 г. От къде ще го проверите? Как си представяте застраховател да даде на друг данни за клиента си?”ОТГОВОР : Прочетете внимателно формулата ( не е мое откритие!) “НЕПРЕКЪСНАТА шофьорска практика с ВРЕМЕТРАЕНЕ, ИЗМЕРЕНО в ЗАСТРАХОВАНИ ГОДИНИ без или с причинени вреди”.Никой не се интересува от шофьорска книжка!Застраховалят е длъжен да даде данни на лицето, което е било застраховано при него, за наличието ( в брой по години ) или липсата на щети.Въпросното лице упълномощава ( вписва се в заявлението за застраховане) бъдещия си застраховател, да получи тези данни.Най-добрият случай е, когато лицето остане при същия застраховател.ВСИЧКО Е МНОГО ПРОСТО,ЗАКОНОСЪОБРАЗНО И НЕЖЕЛАНО ОТ ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ!!! Ако не разбирате тази процедура г-жо “застраховател”, не ме е срам да се правя на смешен! (4) “тази застраховка се прави на 90% от агенти, които нямат достъп до компютър”.ОТГОВОР : Има много проста формула за изчисление, при задаване на цитираните по-горе данни.Моят преподавател не вярваше на компютъра и правеше изчислението “на ръка” по-бързо от него.В Германия излиза всяка година брошура с населените места - всички градове и села ( нещо като нашата брошура с пощенските кодове ) и регионалната класа, към която принадлежат.Тези данни се базират на статистиката и са задължителни за всички застрахователи.

#-4 | от Георги Бакалов | преди
Валидни за 16:10 17 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7999
GBP 2.4796 2.4887 2.2781
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив