Мощността и предназначението на автомобила, региона, в който се кара и опитността на водача са най-приложимите у нас рискови фактори, смята Бакалов
Не се хващайте на реклами и на приказки, а изчакайте офертите на всички застрахователи и ги прочетете внимателно. Това съветва председателят на Съюза на застрахованите в България Георги Бакалов.
Според него на този етап най-приложимите рискови фактори у нас са мощността и предназначението на автомобила, региона, в който се кара той, както и опитността и поведението на водача му на пътя.
При последното трябва да се взема предвид: “непрекъсната шофьорска практика с времетраене, измерено в застраховани години без или с причинени вреди”, смята Бакалов. Той
подчертава, че е важно „застрахователят да предлага тарифи, в които диференцира максимално степента на риска, от който зависи цената - например :
- мощност на МПС – да се изчислява от 700 см3 възходящо на всеки 100 см3 ;
- регионален фактор – да бъдат предлагани поне десет регионални различия, според данните от КАТ за пътнотранспортни произшествия ;
- опитност и поведение – рисковите групи на автомобилистите да са степенувани в проценти, най-малко в общо десет положителни и отрицателни рискови групи, при обявена средна цена на
застраховката;
- предходният период на автомобилиста, “без или с причинени щети”, да се смята най-малко пет години назад, като се отчита броя на щетите и да се доказва чрез удостоверение или декларация от
предходния застраховател ( за сметка на новия застраховател ), докато е невъзможно ползването на обвързваща информация от КАТ“.
мощност на МПС – да се изчислява от 700 см3 възходящо на всеки 100 см3 ;
по груби сметки докато я докараме до 2500 кубика това предполага наличие на 18 позиции
регионален фактор – да бъдат предлагани поне десет регионални различия, според данните от КАТ за пътнотранспортни произшествия ;
пред всеки град бариери - я да видим ти писал ли си го тоя регион или не?
предходният период на автомобилиста, “без или с причинени щети”, да се смята най-малко пет години назад, като се отчита броя на щетите и да се доказва чрез удостоверение или декларация от предходния застраховател ( за сметка на новия застраховател ), докато е невъзможно ползването на обвързваща информация от КАТ“.
Ами като се вкарат 20-30 човека за документална измама в затвора може и да проработи. Що лъжете хората за тая система м/у КАТ и застрахователите? Съвсем по стахановски - на всеки агент лап-топ......зер иначе няма как да се свърже с единната информационна система
опитност и поведение – рисковите групи на автомобилистите да са степенувани в проценти, най-малко в общо десет положителни и отрицателни рискови групи, при обявена средна цена на застраховката; Е те такова нещо нема - как ще се изчисли риска на база шофьорски стаж не е ясно като информация се събира едвам от тая година не е ясно още повече като никой въобще не ги вписва тия данни, та се налага да се импровизира като се въвежда в браншовата програма?
(4) “как ще се изчисли риска на база шофьорски стаж не е ясно като информация се събира едвам от тая година” МОЙ КОМЕНТАР : Всеки чете само “по диагонал” фомулата “НЕПРЕКЪСНАТА шофьорска практика с времетраене, измерено в ЗАСТРАХОВАНИ години без или с причинени вреди”.Ако всеки обяви предходния или предходните си застрахователи, този който ще го застрахова, ще има възможност да изясни нещата.Още по-лесно ще е в случаите, в които застрахованите лица не променят застрахователя си.
В ЗАКЛЮЧЕНИЕ : Ние споделяме само това, което бихме предпочели от един застраховател.Дали застрахователят ще се съобрази с нашите предпочитания, които са съвсем реално изпълними, това си е негова работа.Ние сме убедени, че все някой – ако не днес, то много скоро, ЩЕ СЕ СЪОБРАЗИ С ПОТРЕБНОСТИТЕ НА ТЕЗИы КОИТО МУ ПЛАЩАТ.Чудно защо тази вероятност за някои изглежда толкова екзотична!?
Искам да Ви попитам, докога ще лъжете хората с тази измислена система?Не стано ли ясно, че такава няма и няма скоро да има. Докога ще се опитвате да коментирате нещо което самите застрахователи не искат да направят. Те се страхуват да работят така, защото могат да изгубят клиенти. Ако трябва да сме искрени всички станахме специалисти в това кое е по- правилно да ми се отчита- професионален стаж - как ще го изчислите? Книжките се сменят на 10 г. От къде ще го проверите? Как си представяте застраховател да даде на друг данни за клиента си? Смешки!Чували ли сте за Закона за защита на личните данни? Имат ли право застрахователите да ми вземат личните данни от КАТ даже и за ПТП ако аз не разреша? Това касае мои лични физически и професионални характеристики!Май нямат? Ще им напиша една декларация, че нямам ПТП пък те да ходят да я проверяват. А ако МВР им даде тази информация ще се намерят доста адвокати да ги осъдят! Не става това с декларации и разни смешни коефициенти които всеки си измисля сега за да се правите на интересни.
единствения шанс да се следи кой какво е правил на пътя е с удостоверения - никакви електронни системи няма да помогнат по простата причина , че тая застраховка се прави на 90% от агенти, които нямат достъп до компютър. и мисълта ми беше, че ще се пръкнат някакви дружество дето с/у скромна сума ще издават такива удостоверения.
а това трябва да се пресече с наказания , друг шанс няма. и в момента се издават свидетелства за застрахователна стойност за по 2 000-3000 лв на коли, които в действителност струват 15-20 000 лева.