Японската корпорация "Тойота" (Toyota) остава лидер в световните продажби на автомобили през 2014-а за трета поредна година, съобщи "Асошиейтед прес"
Концернът е продал 10.23 милиона коли, като тук влизат и доставките от дъщерните му компании "Хино мотърс" и "Дайхатцу мотор".
Втората позиция е за "Фолксваген груп" с 10.14 млн. сделки (+4%) и "Дженерал мотърс", който са доставили 9.92 милиона автомобила - рекорд за компанията и увеличение с 2 на сто на годишна основа. "Дженерал мотърс" бе автомобилостроителят с най-големи световни продажби над седем десетилетия, докато през 2008 г. не бе задминат от "Тойота", припомня АП.
От "Тойота" очакват, че през 2015 година продажбите й ще се свият с 1% на годишна основа до 10.15 милиона. Спадът до голяма степен ще се дължи на намаленото с 9 на сто търсене в Япония. В началото на миналата година в страната продажбите на автомобили силно се увеличиха преди повишението на данъка върху сделките с тях. Като цяло японският пазар на нови коли се свива заради намаляването на населението, отбелязва АП.
Прагът от 10 милиона продадени автомобила в света миналата година бе важен момент за водещите автомобилостроители, надпреварата между които се засилва, особено в конкуренцията на нови пазари.
През последните години обаче се наблюдава силно разрастване на "Фолксваген", като германският концерн вече две поредни години е пред "Дженерал мотърс". Амбициите на "Фолксваген груп" са да е лидер в световен мащаб още следващата година.