23 Април 2024, 10:09 Днес (2) | Вчера (13)

Ще пререгистрират автомобилите с газови уредби след 2007 година

27 Февруари 2004 в-к "Пари" по статията работи:
A+ A-

България е на първо място в Европа по използване на пропан-бутан

През 2007 г. с приемането ни в Европейския съюз всички автомобили ще трябва да се пререгистрират в съответствие с изискванията на съюза, съобщиха експерти от ЛУКойл.
Собствениците на автомобили ще трябва да приведат колите си в съответствие с нормите за безопасност, техническа изправност и опазване на околната среда. Заради занижения контрол при монтирането на газовите уредби за пропан-бутан повечето от тях ще трябва или да се демонтират, или да се приведат в съответствие с евронормите. От ЛУКойл очакват пр
ез 2007 г. да се промени продуктовата структура на пазара за течни горива у нас. През 2003 г. България е на първо място в Европа по използване на пропан-бутан за автомобили. Горивото е с най-голям дял на продажби на дребно - 30.5%. Бензин А-95Н е с дял от 27%, дизелът - с 26.7%, бензин А 92Н - 11.7%, а А98 - 4.1%. Причината за масовото потребление е по-ниската му цена, заяви зам.-директорът Експлоатация и продажби на дребно в ЛУКойл Христо Тончев.
В страните от ЕС дизелът се продава най-много и е 50% от продуктовата структура на пазара на дребно за течни горива. От ЛУКойл очакват този процент да бъде достигнат и у нас след 2007 г. Така ще спадне делът на горивата, които се купуват от малки бензиностанции. В момента Shell, OMV, ЛУКойл и Петрол държат около 1/4 от бензиностанциите у нас, останалите са на по-малки фирми. От големи вериги се купуват 48% от течните горива, а от малки - 52%. В Европа това съотношение е 65 към 35%.
 Заради изискванията на ЕС за пожарна безопасност, санитарно-хигиенни и технически норми към обектите, на които се продават горива, през 2007 г. ще бъдат премахнати и всички модулни газостанции, които са с временни разрешителни.
 
ДИСТРИБУТОРИТЕ ГУБЯТ
ДИСТРИБУТОРНИЯТ марж на течните горива, произведени от ЛУКойл-Нефтохим-Бургас, е паднал двойно от 2001 г. досега. През 2001 г. той е бил средно около 300 USD/т, в момента е около 160 USD/т. Пресметнато в литри, това значи, че дистрибуторът печели около 15 ст. на литър дизелово гориво. Причината за резкия спад на маржа е в голямата конкуренция.Новите вериги бензиностанции не създават клиенти, а преразпределят един и същ пазар. Със стъпването на пазара у нас на гръцката Хеленик петролеум, която ще изгради през т.г. 80 нови бензиностанции, и на турската Опет/Айгаз, която има намерение да построи още 100 обекта, маржовете ще се свиват още повече. Тенденцията е в бъдеще бензиностанциите да печелят от съпътстващите дейности и услуги - магазин, ресторант, автомивка. Към момента те формират 13-14% от приходите на големите вериги у нас. В Европа съотношението на приходите от горива и от съпътстващи услуги на бензиностанциите е 50 на 50. ЛУКойл залага на франчайзинговите договори за запазване на пазарния си дял, казаха от компанията. По техни изчисления бензиностанция с търговската марка ЛУКойл прави 30% повече оборот от обект на неизвестна фирма. Срещу даването под наем на името на фирмата и ноу-хау за експлоатация на обекта частният предприемач плаща месечно по 850 USD плюс 2% от оборота си. До момента ЛУКойл е сключил 13 договора за франчайзинг. 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 22 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8359
GBP 2.4796 2.4887 2.2843
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив