Съдовете са принудени да ползват маршрути отдалечени от иранския бряг
10 пъти поскъпнаха застраховките, които трябва да плащат японските фирми осъществяващи доставки на петрол и течни горива от Персийския залив по маршрут през Ормузкия пролив, пише вестник Sankei,
цитиран от в. Монитор. По информация на изданието, в последните месеци във връзка с инцидентите с кораби в района застрахователите са качили тарифите си от 0,025% до 0,25% от стойността на кораба
за едно преминаване през пролива. Така, ако цената на танкера е 10 млрд. йени (92 млн. долара, до фирмата, която е наема за превоз ще трябва да плати полица от 230 хил. долара, вместо 23 хиляди,
каквато е била цената преди кризата. Освен това превозвачите променят маршрутите през пролива, свързващ Персийския залив с Индийския океан, да бъдат максимално отдалечени от иранските брегове.
Японските танкери също така са получили инструкция да преминават зоната на максимална скорост, което увеличава разходите на гориво. Страната на изгряващото слънце доставя 80% от суровия нефт и
нефтопродуктите си от страните на Персийския залив.
През Ормузкия пролив се транспортира по вода една пета от целия консумиран нефт в света и почти цялото количество втечнен природен газ, експортиран от Катар, който е най-големият доставчик на
синьото гориво.
Ситуацията в района отново се влоши, когато на 19 юли плаващият под британски флаг танкер Stena Impero бе задържан от ирански военни катери в Ормузкия пролив.