600 служители повече работят в поделение "Товарни превози"
600 служители повече работят в поделение "Товарни превози"- БДЖ. Толкова е и излишният персонал на поделение "Пътнически превози". Това обяви екипът на Министерството на транспорта по време на
брифинг, на който министърът на транспорта, съобщенията и информационните технологии Ивайло Московски представи План за оптимизация на железниците до 2020 г., предаде БГНЕС.
Московски подчерта, че въпреки предвидената мярка за оптимизация на дейностите, това не означава започване на масови съкращения. Намаляването на числеността на персонала ще се осъществи чрез
пенсиониране на служителите, както и чрез естественото текучество. Решения за съкращения не могат да се вземат без съгласието на синдикатите. Ако пък се стигне до приватизация на "Товарни превози",
оптимизацията на персонала няма да бъде задължение на държавата.
План за оптимизация на железниците за периода 2015 - 2020 г. включва 5 мерки. Освен оптимизирането на процесите и дейностите, през следващите години транспортното министерство е предвидило
минимални инвестиции от 210 млн. лв. За сметка на това държавата ще похарчи 430 млн. лв. за обновяване на парка. С тези пари се очаква да бъдат закупени 15 нови електровлака.
Стратегическо място сред мерките за подобрение заема и развитието на информационните системи. За разлика от Унгария, където железницата разполага с 14 информационни платформи, БДЖ разполага едва с
4 такива.
Един от основните проблеми на железницата са и натрупаните задължения през годините. При добро изпълнение на подготвения план, държавата ще трябва да я субсидира с близо 134 млн. лв., а при
песимистичен – с двойно повече или близо 300 млн. лв. През следващите години ведомството е предвидило и изчистване на задълженията между "БДЖ" – ЕАД и НК "Железопътна инфраструктура". Към настоящия
момент те възлизат на 75 млн. лв.
За оптимизиране на структурата ще бъдат използван капацитетът от ненужни сгради, вагони и локомотиви. Стойността на активите се изчислява на 69 млн. лв.
Компанията обмисля и да потърси концесионери на ж.п. линиите.