3 млн. лв. са изплатени от началото на годината, когато влязоха в сила поправките в няколко закона
За три години институцията на Омбудсмана е разгледала повече от 75 хиляди случая за нарушени най-много потребителски и социални права и правото на собственост. Жалбите показват още нарастване на
обществената нетърпимост към некоректните работодатели и случаите на посегателства над околната среда, предаде БНР. За половин година близо 1500 работници са получили трудовите си възнаграждения
след промените в законодателството, което гарантира изплащането на заплатите при фалит на предприятието. 3 млн. лв. са изплатени от началото на годината, когато влязоха в сила поправките в няколко
закона, отчете омбудсманът Мая Манолова. До края на годината сумата се очаква да нарасне до 6 млн. лв.
Ефектът от промените в Кодекса на труда, Търговския закон, Закона за обществените поръчки и Закона за гарантиране на вземанията са усетили 4400 души, а фондът не е източен, обяви Мая Манолова.
Изплатените средства са четири пъти повече, отколкото през миналата година.
Предстоят и плащанията към работниците и служителите на двата фалирали хипермаркета, които протестираха активно преди година с настояване да получат заплатите си.
Парите си обаче няма да получат работниците с неизплатени заплати отпреди 1 февруари 2016 година, защото не попадат в давностния срок на разпоредбите.
По отношение на останалите законодателни инициативи общественият защитник обяви, че от една година няма нито един осъден гражданин от арбитражните съдилища, а съдебните изпълнители не могат да
съдят гражданите без те да знаят за това и без участието им в съдебния процес.
Манолова обяви още, че ще продължи да работи и за цялостна реформа, а не само за повече пари, в законодателството за хората с увреждания. Освен това по Закон за фалит на физическите лица, за
ограничаване правомощията на банките и на произвола на колекторските фирми.