Потребителите най-често се оплакват от дефектна комуникационна техника
17 903 са жалбите в Комисията за защита на потребителите през 2014 г., съобщиха оттам. Потребителите най-често се оплакват от дефектна комуникационна техника. Половината от постъпилите 7931 жалби
за рекламации в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през 2014г. са за мобилни апарати, преносими компютри, таблети и пр. Гражданите търсят съдействие от контролния орган и при дефектни
битови уреди, облекла и обувки, проблеми с доставчици на обществени и битови услуги и с търговци в сферата на туризма. Рекламациите са свързани още с потребителски кредити, мебели, автомобили,
мотопеди и резервни части за тях, храни и напитки, носители на информация, стоки за деца.
Близо 70% от жабите за рекламации са решени в полза на потребителите. По част от останалите работата все още не е приключила, а други са неоснователни или не са придружени с необходимите документи.
Някои от жалбите са извън правомощията на КЗП и са препратени до други институции за предприемане на действия по компетентност.
Общият брой на депозираните писмени жалби и сигнали в КЗП през 2014г. е 17 903. На Националния телефон на потребителя 0700 111 22 и на регионалните линии са регистрирани над 15 000 обаждания. 86%
от тях касаят предоставянето на обществени услуги на гражданите – топлоснабдяване, електроснабдяване, водоснабдяване, съобщителни услуги. В тези случаи на потребителите са дадени консултации за
правната уредба на техния проблем и са информирани за съответния компетентен орган, към който следва да се обърнат. По сигналите за нарушения от правомощията на КЗП са предприети своевременни
действия, нерядко и в деня на подаване на сигнала.
Експертите на Комисията за защита на потребителите напомнят, че последните промени в Закона за защита на потребителите дават възможност рекламациите да бъдат предявявани във всеки един обект на
търговеца в страната, когато той има магазини в различни населени места. Преди новостите в закона беше задължително рекламацията да се предявява в магазина, от който е била закупена стоката.
Потребителите получиха и правото да поискат парите си обратно за стока, която до две години от закупуването й е била ремонтирана три пъти и прояви дефект за четвърти път.