В приемните на здравните каси в страната през миналата година са били получени 1776 писмени жалби, съобщиха от пресслужбата на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК)
454 от оплакванията са постъпили от столичани в приемната на НЗОК, а останалите са подавани в Районните здравноосигурителни каси.
Най-често жалбите са били свързани със здравните осигуровки, следвани от тези за отпускане на лекарства и консумативи, за качеството на оказаната медицинска помощ, за издаването на направления, за
неправомерното искане на потребителска такса и др. Срокът за отговор на подадено оплакване е един месец.
Отговор на въпросите си гражданите могат да получат и в приемната на НЗОК всеки работен ден от 9.30 до 12.00 ч. и от 13.30 до 16.30 ч. За 2004 г. през нея са преминали около 2 000 души. 23 950
телефонни обаждания са постъпили през 2004 г. на националния телефон на НЗОК 0800-14-800.