Двойно повече от направените покупки са през мобилни устройства
Въпреки че се наблюдава постоянство в интернет потреблението (78% от населението в градските региони е с интернет достъп), онлайн юзърите променят бързо своите навици, като най-значими примери за това са по-големият брой потребители, пазаруващи онлайн през 2015 г. в сравнение с 2014 г. (+25%), както и засилващото се използване на мобилни устройства. ТТова сочат резултатите от традиционно изследване на поведението и нагласите на онлайн потребителите, проведено от независима агенция.
Достъпът до интернет чрез мобилни телефони се е повишил с 19% за изследвания период, а този от настолни компютри бележи спад с една четвърт (-25%). Лаптопите и ноутбуците запазват стабилен дял с леко повишение от 3%, сочи изследването.
Тенденцията е потребителите да се чувстват все по-комфортно, заобиколeни от няколко "смарт" устройства. Хората, ползващи интернет услуги чрез поне 2 различни устройства се повишават с 18%, докато тези, които ползват само един "екран" намаляват с 3%.
Потребителите все още предпочитат по-големите екрани, но същевременно мобилните поръчки отчитат значителен скок – 67% е ръстът на онлайн пазаруващите през мобилни устройства.
За първите 6 месеца от 2015 г. поръчките, направени през мобилни устройства в един от електронните магазини, бележат значимо повишение от 80% в сравнение със същия период година по-рано. Клиентите на онлайн магазина също предпочитат по-големите екрани при поръчки (най-вече лаптопи и настолни компютри). В същото време мобилният трафик за първото полугодие е 25% от всички посещения, а около 20% от покупките са направени през "смарт" устройства.