33 000 персонални идентификационни номера са издадени досега в цялата страна
Близо 330 млн. лв. годишно спестява НАП на своите клиенти с е-услугите, които предлага. Това каза заместник-изпълнителният директор на НАП Христо Костадинов при откриването на дебата „Твоят код за твоите права”, организиран от КТ „Подкрепа” и приходната агенция.
Костадинов допълни, че по електронен път в агенцията постъпват по над 40 милиона документи годишно. Дебатът е част от съвместната кампания на синдиката и приходната агенция за популяризирането на употребата на персоналния идентификационен код (ПИК). Целта на кампанията е гражданите да бъдат запознати с услугите на НАП, достъпни чрез ПИК, които им гарантират техните трудови и социални права.
На първия етап от общата кампанията са предвидени инициативи в пет големи български града - Варна, Бургас, Пловдив, Русе и Благоевград. Следващите стъпки са организирането на срещи с работници в големи предприятия и фирми, на които те да бъдат информирани за начините за издаване и получаване на ПИК и кои е-услуги на НАП могат да ползват с него.
Достъпът до определени електронни услуги на НАП чрез ПИК беше реализиран в началото на тази година. Досега в цялата страна са издадени 33 000 кода. С ПИК гражданите могат да проверяват в интернет върху каква сума работодателите внасят осигурителните им вноски, да получат информация за членството си в пенсионен фонд, както и да видят какъв трудов договор е декларирал пред НАП техният работодател. Чрез ПИК клиентите на приходната агенция могат да поискат и издаването на документ, като например удостоверение за липса на задължения.
Клиентите на НАП могат да получат своя ПИК като подадат заявление по образец, което може да се изтегли от сайта на агенцията. Документът може да се подаде във всеки офис на НАП, но получаването му става в офис на агенцията по постоянен адрес.
Още информация за получаването и ползването на ПИК, може да се получи на телефона за данъчна информация 0700 18 700 на цената на едни разговор.