Съюзът на българските автомобилисти стартира кампания за внимателно шофиране и спазване на пътните правила
Съюзът на българските автомобилисти и Международната автомобилна федерация (ФИА) стартират кампанията "3500 живота" за 2018 година със стотици призиви за внимателно шофиране и спазване на пътните
правила в цялата страна. 3 500 души загиват всеки ден в пътни инциденти по света, което прави 1.25 милиона фатални инциденти на година, а 500 от тях са деца. България заема челната позиция в
черната статистика с 96 загинали на всеки 1 милион души население, припомнят от СБА.
В България само през 2017г. са регистрирани 6888 тежки пътно-транспортни произшествия, при които са загинали 682 и са ранени 8680 души. Трагичната статистика засяга всички участници в движението.
От загиналите през 2017 г. близо 50% са шофьори, пътници са 27% и пешеходци са 23%.
Изключително тревожно е, че в 95% от тежките пътни инциденти основна причина е нарушение на шофьорите. Най-често това са несъобразена скорост, навлизане в насрещно движение, внезапна промяна на
посоката и отнемане на предимство.
Именно затова СБА ще продължи активно да подкрепя кампанията "3500 жиовта" в България и през 2018г. с нови лица и послания. Сред тях са певецът Фарел Уилямс с "Паркирай телефона, когато шофираш",
пилотът от Формула 1 Фелипе Маса с "Погледнете преди да пресечете", лекоатлетът Йохан Блейк със "Спазвай ограничението на скоростта" и тенисистът Рафаел Надал с "Проверявай гумите си
редовно".
"За нас в СБА битката срещу тази трагична статистика е важна цел. Но само заедно можем да направим пътната безопасност приоритет за всички. С кампанията "3500 ЖИВОТА", с "Най-добър млад шофьор на
България", с "Акция Зима" и други инициативи, както и с нашите партньори заедно ще постигнем по-безопасни пътища", каза инж. Емил Панчев, председател на СБА.
За втора поредна година Съюзът също ще проведе серия от събития "Дни на безплатни услуги" в основни градове, където всеки български шофьор ще може да провери безплатно техническото състояние на
своя автомобил (светлини, гуми, спирачки, окачване и др.), а също да получи съвети за безопасно и икономично шофиране. Автомобилни вносители, партньори на СБА, пък ще правят тест-драйв, като ще
популяризират системи за безопасно управление сред посетителите.
Кампанията "3500 ЖИВОТА" цели да направи пътната безопасност обществено значима кауза за граждани, правителства, бизнес организации и други. За да постигне това ФИА със съдействието на своите
членове – 246 автомобилни клубове в 75 държави, провежда масирана рекламна кампания и отделни събития за по-голяма информираност. Напрактика това са 50 000 билборд локации в 900 града, а вложените
средства за реклама са близо 10 млн. евро. Само за 6 месеца кампанията постига 1.4 милиона импресии във Фейсбук, над половин милион в Twitter, и над 900 000 в Instagram.