Продуктите с пълен пакет функции ще стават все по-търсени
Пазарът на видеокамери в България ще се удвои през 2016 г., прогнозира компанията Mio Technology, цитирана от TechNews.bg.
Продажбите на GPS устройства и автомобилни камери ще достигнат 40 000 броя на стойност 4,5 милиона евро.
3,5 милиона евро от целия пазар ще се паднат на навигацията, а останалите над 1 милион – на автомобилните камери. През тази година пазарът за DVR устройства има потенциал да се удвои – от 0,5
милиона евро през 2015-та до 1 милион евро през 2016.
Според проучвания на компанията, която е част от MiTAC International Corp., потребителите се разделят на два вида. Едните търсят продукти само с основни функции, без инсталирани карти и съответно
на по-ниска цена, а другите купуват продукти с пълен пакет функции.
Mio очаква втората категория оборудване да бъде все по-ценена от купувачите, след въвеждането на продукти, които се ползват с безплатно обновяване на картите през целия жизнен живот на
устройствата, или т.нар. "комбо” решения – комбинирани продукти, който освен GPS възможности поддържат и видео запис.
Mio навлезе на пазара у нас през 2015 г. Компанията очаква тази година продажбите на автомобилни камери с нейната марка да нараснат от 4000 на 10 000 броя. Освен това Mio ще пусне на българския
пазар две нови категории устройства със специфични възможности, съобщи Космин Добраниш, изпълнителен директор на Mio България, Унгария и Румъния.
По-рано Mio сключи споразумение за дистрибуция с компанията Ей Би Уай. През първата година от присъствието на Mio на българския пазар пропорциите на продадените продукти са: 65% навигационно
оборудване – автомобилни навигации, 35% автомобилни камери – DVR и 5% навигации за велосипеди Cyclo.