През 2003 г. американските власти са получили над 500 хил. жалби от интернет потребители, станали жертва на онлайн измами. Приблизителните щети от този тип престъпление се оценяват на 437 млн. долара.
От Федералната търговска комисия (FTC), занимаваща се със защитата на потребителите, посочват, че най-често срещаната измама е “кражба на самоличността” с цел пазаруване онлайн с чужда кредитна
карта.
Следват измамите свързани с електронната търговия: те се състоят в изпращане на рекламни съобщения на интернет потребителите, за да се привлече вниманието им към фалшива уеб страница, имитираща
например сайта на банката на жертвата. Целта на това начинание е кражба на номера на кредитните карти на потребителите и пазаруване на техен гръб. От една извършена измама потребителите декларират,
че губят средно около 900 долара