През първите четири месеца на 2023 спрямо същия период на 2022 г. пътно-транспортните произшествия са със 133 повече, като има ръст и в броя на ранените
Днес се отбелязва Националният ден на безопасността на движението по пътищата. Датата е избрана целенасочено – преди началото на лятната ваканция за децата и преди множеството пътувания през юли и
август, предаде Дарик. Целта е да се насочи вниманието на обществото към проблемите на безопасното придвижване и необходимостта от спазването на правилата.
Безопасността на пътя зависи от всеки участник в движението, който трябва да познава и спазва закона. В този ден с общи усилия повишаваме вниманието на обществото върху важната тема за безопасното
придвижване с цел намаляване на пътнотранспортните инциденти.
Данните показват, че през 2022 г. у нас е имало 460 пътни произшествия със загинали, а при 50 от катастрофите живота си са загубили повече от един човек. Черната статистика наброява 531 загинали и
8 422 ранени участници в движението по пътищата през изминалата година. През първите четири месеца на 2023 спрямо същия период на 2022 г. пътно-транспортните произшествия са със 133 повече, като
има ръст и в броя на ранените.
На работен семинар на МВР за обмен на опит с френски експерти, който се състоя реди броени дни в София, бе предложен френският опит и усилия жертвите при пътно-транспортни произшествия да бъдат
намалени. От изнесените данни стана ясно, че Франция полага сериозни усилия през годините и от времето след 1970 г. периодично прави промени в законодателството си, водещи до положителни резултати
в ситуацията. Например, през 1992 г. е въведена специална точкова система, при която за всяко нарушение на водач се отнемат и контролни точки. Максималният им брой за Франция е 12, но за
отнемане на предимство на пешеходец се отнемат 6 точки. Така реално един недобросъвестен водач, който за кратко време изразходи точките си, рискува да остане без свидетелство за правоуправление, а
за да възстанови правото си да управлява се изисква ново явяване на шофьорски курс. В законодателството е предвидена санкция конфискация на превозно средства за определени нарушения. Друга
мярка, дала сериозно отражение върху ситуацията там, е приетото през 2004 г. намаляване на ненаказуемите количества съдържание на алкохол в кръвта за младите водачи и шофьорите на автобуси до 0,2
промила. В резултат на всичко това травматизмът днес във Франция се движи на средните нива за Европа, коментира зам.-началникът на отдел Териториални звена и обществен ред - Франция Давид
Пусе.