37% от българския бизнес очаква кризата да отмине до 2 години
През последната година 67% от българския бизнес споделя, че е променил до някаква степен начина на предлагане на продукти и услуги, а 54% от компаниите продължават да търсят алтернативни решения за
дистанционно получаване на поръчки и разплащания. Това показва проучване, поръчано от Settle Group и проведено сред близо 12 000 представители на малкия и средния бизнес в Европа, сред които над
500 български компании. "Безспорно малкият и среден бизнес е един от секторите, които претърпяха най-много загуби от коронакризата. И за да спасят бизнеса си в момента, те са един от двигателите на
новата вълна от иновативни технологии. Те търсят и въвеждат в бизнеса си решения, които да им помогнат да се развиват, въпреки кризата. Последните ни проучвания показват безспорно, че има ясна
нужда и търсене на по-удобен инструмент, който да помага на малкия и среден бизнес, не само да се справи с настоящата ситуация, но и да подпомага развитието му и в бъдеще", коментира Даниел Р.
Дьодерлайн, главен изпълнителен директор и основател на Settle Group. Основната причина, посочена от 46% от българските участници в проучването, за да въведат решение за получаване на поръчки и
плащания чрез приложение за мобилни разплащания, е да могат по този начин да увеличат приходите си. Най-важното за 30% от отговорилите български представители са ниските такси за приемане на
плащане, а за 27% е да могат чрез приложението да достигнат до нови потребители.
"Основният фактор, който подпомага развитието на безконтактните технологии, в това число и мобилните разплащания, е нивото на свързаност. България е сред държавите с високо ниво на свързаност и
прогнозите показват, че през 2022 г., броят на активните интернет потребители на месец ще достигне 4.19 милиона или 62.64% от населението, а броят на активните потребители със смартфони ще достигне
4.13 милиона. Всичко това показва, че по-голямата част от потребителската база на малкия и среден бизнес вече са оборудвани с всичко необходимо, за да правят плащания, използвайки своя телефон",
допълва Дьодерлайн.
Интересни резултати от проучването сочат, че 37% от българските участници очакват кризата да отмине и да се върнат към "нормалния" си бизнес от преди кризата в период от 1 до 2 години, 19% са доста
по-оптимистични и очакват това да се случи до 3 месеца, а 21% отговарят, че това вече никога няма да се случи и трябва да се научим да оперираме в новото "нормално".