Резултатите са от национално представително проучване на Gemius България по поръчка на Пощенска банка
55% от хората, които не живеят в собствено жилище, възнамеряват да закупят такова, като близо половината от тях посочват жилищния кредит като основно средство за финансирането му. Данните са от национално представително онлайн проучване у нас, направено от Gemius България по поръчка на Пощенска банка. На второ място се нарежда възможността за финансиране на покупката със собствени средства, посочена от 25% от анкетираните, 2% от тях биха ползвали заем от приятел/роднина, а останалите 25% – комбинация от жилищен и потребителски кредит или чрез собствени средства и жилищен/потребителски кредит.
Експертите на Пощенска банка отчитат съществен ръст в запитванията за жилищно кредитиране от началото на годината. Над 50% е увеличението на исканията за нови жилищни кредити, получени в институцията, спрямо същия период на миналата година. Най-активно продължава да е търсенето на жилища в големите градове – София, Пловдив, Варна и Бургас, които формират около 75% от новите заявления за ипотечен кредит в Банката. Средният размер на кредита също бележи ръст, като за първите 5 месеца на 2019 г. достига до 56 500 евро, спрямо 51 200 евро за същия период миналата година.
46% от хората, участвали в проучването, които вече са изтеглили жилищен кредит, споделят, че инвестицията в недвижим имот осигурява сигурност и спокойствие за бъдещето. Останалите причини, които те посочват за вземането на кредит, са нуждата от жилище в конкретно населено място (44%), желанието за самостоятелност (37%), увеличение на членовете на семейството (30%), възможност да осигурят дом за децата си (30%).
Изследването показва още, че най-често жилищен кредит ползват хора с висше образование, на възраст между 30 и 40 години, семейни и със среден доход от 900 до 2 000 лева на месец.
Въпреки ясната тенденция към дигитализация и все по-честото използване на онлайн услуги, проучването сочи, че потребителите (88%) все още предпочитат банковия офис като най-често използваното място за кандидатстване за кредит, а личната консултация с банков експерт – като основен източник на информация. С цел предоставяне на цялостна експертна консултация и финансови решения, които да са все по-лесно достъпни за клиентите, Пощенска банка разполага с 30 специализирани центъра за жилищно кредитиране, като само за 2018 г. финансовата институция откри 5 нови – 3 в София и по един във Варна и Плевен.
"Стремежът ни е да сме максимално полезни на нашите клиенти при покупката на нов дом. Знаем, че те имат нужда от надеждна консултация за избора на подходящ продукт, от допълнителна информация и съдействие в процеса на кандидатстване и усвояването на кредита, както и от гъвкави финансови решения, които отговарят максимално на техните потребности. Клиентите ни търсят повече сигурност при взимане на решение за дългосрочна инвестиция като жилищния кредит. В отговор на техните очаквания стартирахме предлагането на нов жилищен кредит с 1 и 3 години фиксирана лихва. Така можем да гарантираме на своите клиенти, че вноската им няма да се повиши в първоначалния период на кредита. Това е особено важно за тях, защото най-големите разходи, свързани с новия дом, са именно в началото на срока на кредита", коментират от Пощенска банка.
Към жилищния кредит има и допълнителни предимства като възможности за отстъпки, парични бонуси чрез иновативната сметка за заплата "Супер сметк@” и пакетни програми за комплексно банково обслужване, застрахователните пакети "Живот" и др. Потребителите могат да заявят и уникалния за пазара "Спестовен жилищен кредит", с който да получат повече от своите спестявания, без да губят възможността по всяко време да ги ползват за други свои нужди.
Допълнителна информация за жилищните продукти на Пощенска банка можете да научите на сайта на банката – www.postbank.bg, в специализираните центрове и офисите на банката, чрез консултация с мобилен банков експерт или онлайн видео консултация през Skype.