06 Ноември 2024, 02:04 Днес (0) | Вчера (1)

60% от оплакванията на потребителите са от продажби по интернет

18 Септември 2012 12:33 ИНСМАРКЕТ по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 18 септември 2012, 12:36
commons.wikimedia.org

Европейския потребителски център разрешава казусите за по-малко от 3 месеца

По-малко от три месеца ще ви отнеме решаването на потребителски проблем, ако се обърнете към Европейския потребителски център с филиал в България. Каква е ефективността му в други европейски държави, коемнтира БНР.
Бернд Кригер, директор на Европейския потребителски център в Германия казва, че първата му задача е да дава информация за възможностите и рисковете на общия европейски пазар. Другата му основна задача е да разрешава възникнали проблеми на потребители и в други страни с помощта на колегите си.
Чрез този център във Франция и Германия се решават 51 на сто от случаите с нарушени права на потребителя, казва Кригер. При 2 от общо 3 случая в Германия центърът работи за други потребители от ЕС, които са се оплакали от германски търговец. Обяснението - Германия е един от най-големите износители и най-евтината държава спрямо другите съседи.

От какво най-вече се оплакват потребителите?
Основните проблеми са свързани с това, което минава през интернет - това са 60 на сто от случаите, с които се занимаваме. Ако минем към икономическите сектори - много случаи са свързани с пътуването, транспорта, а също и закупуването на стоки.

Потърпевш от отменен полет швед се е оплакал в потребителския център в Германия, разказва юристката на центъра Камий Бертран. Той е пътувал за САЩ с френска авиокомпания. След отмяната на полета потребителят и семейството му били блокирани там цяла седмица и принудени да си плащат сами хотела, храната, както и транспорта от хотела до летището. Центърът помогнал потребителят да си получи паричната компенсация.

Правомощията на центъра, обаче, не включват съдебна процедура и са доста ограничени, казва юристката на центъра Камий Бертран:
Нашата мисия е ограничена до намиране на взаимноприемливо решение, нямаме правомощията на полицията, правосъдието или администрацията да принуждаваме. Можем също така да информираме потребителите за други възможности. Ако не се стигне до намиране на такова решение, насочваме потребителя към съответните институции, които могат да решат проблема.

Опитваме се да разрешим проблемите на потребителя без намесата на съда. Средната продължителност на нашите процедури е по-малко от три месеца. Другото им предимство е, че работим безплатно за потребителите, твърди Кригер.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 05 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7936
GBP 2.4796 2.4887 2.3266
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив