Жените използват компютър по-често на работното си място, а мъжете – у дома
Най-широко разпространеното устройство в България е телевизорът, който се среща при 97.3% от домакинствата, сочат данните от проучване на НСИ. През последното десетилетие сателитните чинии бяха
изместени от кабелната телевизия и днес всяко второ домакинство е абонат на кабелен оператор. Все още ръчния компютър не е много разпространен. Много удобно и съвременно средство за
комуникация си остава мобилният телефон.
Беше установено, че 14.6 % от домакинствата разполагат с домашен компютър, включително преносим. Средно 42.0 % от домакинствата в страните - членки на ЕС разполагат с достъп до Интернет
вкъщи. Засега модемът остава най-широко разпространения вид връзка (4.8%), следван от широколентовата връзка (3.7%), включваща кабелния Интернет, DSL и др. Безжичната връзка се среща при 2.6%.
Много е голям процентът на хората, които никога не са използвали компютър или са го правили преди повече от една година – 75.2%. Най-активни са младежите между 16 и 24 г. Те използват компютър
всекидневно.
Най-предпочитано място за използване на компютър остава домът. Голям процент от населението използва компютър на работното си място, а учебните заведения също предлагат тази възможност . Женитеси
служат с компютър по-често на работното си място, а мъжете – у дома.14.4% от запитаните притежават умения за използване на компютъра като средство за комуникации и обмен на информация по електронен
път. Сравнително по-малко хора използват програмния продукт Excel за прилагане на основни аритметични формули за събиране, изваждане, умножение или деление на числа в електронни таблици.
Електронната презентация, както и създаването на Интернет страница не са непознати на 4.1% от населението и служат за реклама, подготовка на доклади, онагледяване на данни и информация.
През 2004 г. ежедневно в Интернет са "сърфирали" 3.8% от висшистите, следвани от хората със средно образование. Само 1.9% използват електронните пазари за поръчки и продажби на стоки и услуги,
финансови услуги, както и за електронно банкиране. Пазаруването по Интернет все още не е широко разпространено у нас. Според проучването повечето българи нямат възможност или не желаят да се
доверят на електронните пазари.