Групата преминава към нов модел на бизнес развитие, основан на география на бизнеса
Френската застрахователна група AXA преразглежда стратегията си за нови придобивания и ще се концентрира върху 16 ключови застрахователни пазара. Групата разглежда възможността да продаде някои свои активи на пазари, където няма силни позиции. "Целта ни е да се съсредоточим върху по-малко страни, където имаме мащаби и потенциал за развитие", посочи изпълнителният директор на компанията Томас Буберл.
Пазарите, върху които се фокусира групата, са: Германия, Франция, Белгия, Италия и САЩ, както и 6 страни с активно развиващ се пазар, които формират сумарно почти 90% от печалбата — Бразилия, Китай, Индонезия, Мексико, Филипините и Тайланд.
Застрахователят планира да заделя 20% (200 млн. евро) от своя ежегоден бюджет за сливания и придобивания в размер на 1 млрд. евро за иновации.
Предстои да бъде направена ревизия на непечелившите активи на 26 пазара. Според главния финансов директор на групата – Джералд Харлин, това не означава, че дейността в тези страни, сред които Алжир, Колумбия, Турция и Русия, ще бъде прекратена. "Планираме да оптимизираме работата на непечелившите пазари. Някои застрахователи ще бъдат продадени, а други – преструктурирани."
Философията на френската група е да премине към нов модел на бизнес развитие, основан на география на бизнеса, а не на бизнес единици.