Нарастващият брой блокирани и останали без конвой товари означава не само голям риск от набези и грабежи, но и потенциални загуби заради продължителното забавяне на доставките, дългите периоди на съхраняване на стоката или нейната развала или пропадане
Коронавирусната пандемия засегна сериозно товароизпращачите и транспортните компании заради наложените мерки, които принуждават участниците във веригата на доставките да правят дълги прекъсвания на
дейността. Това сочи доклад на германския застраховател Allianz.
Нарастващият брой блокирани и останали без конвой товари означава не само голям риск от набези и грабежи, но и потенциални загуби заради продължителното забавяне на доставките, дългите периоди на
съхраняване на стоката или нейната развала или пропадане. Увредените стоки вече държат над една пета от претенциите в морското застраховане.
Според Allianz, мерките по предотвратяване на загубите трябва да включват изготвянето на планове в случай на непредвиден обстоятелства с цел противопоставяне на прекъсването на доставките в
последната минута, използване на технологията IoT за получаването на информация за местоположението в реално време при задържане или отклонение, както и преразглеждане на изискванията за
бързоразвалящи се стоки.
"Нарушаването на транзитните товарни превози заради затворени граници, забавяне при оформянето на митническите документи или просто недостиг на персонал може да означава продължително забавяне на
доставката, а дори и отказ от товара. – коментира капитан Раул Хана, шеф на Global Marine Risk Consulting в AGCS. – блокирания в последната минута, каквито наблюдаваме по целия свят."