30 Април 2024, 13:49 Днес (6) | Вчера (10)

Allianz: Автомобилното застраховане може да допринесе за намаляване на CO2 емисиите

21 Октомври 2022 10:06 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 21 октомври 2022, 10:28

Ръст с 2 п.п. на прилагането на екологични методи за ремонт на автомобила, употребата на екологични авточасти и шофирането на екологични автомобили може да намали годишните CO2 емисии в цяла Европа с 30 000 тона

10-тият Allianz Motor Day постави на фокус темата за това колко устойчива може да бъде застраховката на автомобила. Дискусиите на международното събитие, организирано от Allianz, бяха концентрирани върху употребата на електромобилите и как това може да е ключов елемент за декарбонизация на продуктите и на услугите и по какъв начин CO2 емисиите могат да бъдат намалени чрез устойчивото управление на щети. Предложението на Allianz e ясно: "Ние виждаме в автомобилното застраховане множество лостове за устойчивото управление на процесите по ликвидация на щети, които могат значително да намалят CO2 емисиите", казва Клаус-Петер Ройлер, член на Управителния съвет на Allianz SE, отговарящ за застрахователния бизнес в Германия, Швейцария, Централна и Източна Европа, както и за Global P&C Retail и Global Claims. "В този контекст намирането на подходящи възможности за ремонт, вместо замяната с  нови части е от ключово значение."
По-голямата част от щетите при автомобилна катастрофа обикновено са от малки до средни, засягащи главно едрогабаритните части по купето на автомобила. За тях често има алтернативни зелени опции за ремонт. Производството на нова резервна част има значително по-висок CO2 отпечатък, отколкото тези, които могат да бъдат ремонтирани. "Въпреки че днес голяма част от потребителите предпочитат ремонт, все още виждаме голям потенциал за подобрение в тази посока. Ако застрахователите увеличат обема на ремонтите в Европа само с два процентни пункта годишно, според нашите експерти, могат да бъдат избегнати почти 30 000 тона емисии на въглероден  диоксид , което се равнява на годишното потребление на енергия на около 5 100 домакинства", обяснява Рьолер. "Това е в основата на нашето предложение за увеличаване на зелените ремонти в бъдеще."
Друг лост за по-устойчиво управление на ликвидацията на щетите е стандартизираното сертифициране на сервизите на европейските пазари според критериите за устойчивост. "Allianz, заедно с други заинтересовани компании в автомобилната индустрия, целим да се създадат единни стандарти в цяла Европа", казва Рьолер. "Само така е възможно съзнателно да включим критериите за устойчивост при избора на сервиз."
Законодателството на ЕС за климата предвижда, че Европа трябва да стане неутрална по отношение на климата до 2050 г. и че до 2030 г. трябва да има намаление на емисиите на парникови газове с поне 55 процента в сравнение с нивата от 1990 г. Действията в тази насока на свикания от Обединените нации застрахователен съюз - Net Zero Insurance Alliance (NZIA), допринася за това общо намаление. Allianz, като съосновател на NZIA, през лятото на 2021г. беше сред първите, които промотираха идеята за декарбонизацията на застрахователните портфейли.
"Ние възприемаме холистичен подход към темата за устойчивата мобилност. И едно нещо е ясно: без нея и без последователно разширяване на електрическата мобилност, амбициозните цели на ЕС не могат да бъдат постигнати", казва Рьолер. "За да направят електрическата мобилност достъпна за повече потребители, всички участници на пазара трябва да създадат удобни за клиента решения. Те включват, наред с други неща, по-бързо разширяване на инфраструктурата за зареждане, конкурентни цени и полезни услуги, свързани с електрически превозни средства".

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 29 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8254
GBP 2.4796 2.4887 2.2837
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив