Обезценяването на живота, съчетано със силата на социалните мрежи, както и политическата поляризация подхранват протестните движения, а обществените вълнения стават все по-сериозни
Експертното звено на германския застраховател Allianz за глобално бизнес застраховане и корпоративни и специални рискове посъветва компаниите да преразгледат застрахователните условия в своите полици заради социалните вълнения по света. Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) подчерта, че стачките, бунтовете и протестите представляват риск за компаниите, тъй като освен сгради или активи, които могат да понесат значителни материални щети, бизнес операциите могат да бъдат сериозно засегнати, което води до загуба на доходи, посочват от Allianz. Икономическите и застрахователните загуби от предишни протести бяха значителни, което доведе до увеличение на застрахователните премии за компаниите и техните застрахователи. За пример от застрахователя припомнят движението на "жълтите жилетки" във Франция, където френските търговци на дребно загубиха 1,1 милиарда долара приходи само за няколко седмици; или протестите през 2020 г. заради смъртта на Джордж Флойд по време на полицейско задържане, които се смята, че са довели до застрахователни загуби в Съединените щати от над 2 милиарда долара. Според Allianz, обезценяването на живота, съчетано със силата на социалните мрежи, както и политическата поляризация подхранват протестните движения, а обществените вълнения стават все по-сериозни. Компаниите трябва да бъдат нащрек за всякакви подозрителни индикатори и да идентифицират ясни начини за деескалация и реакция, които предвиждат и предотвратяват риска от смърт, нараняване или щети на личното и фирменото имущество.
ООН предупреди за дестабилизиращия потенциал на нарушените вериги за доставките и нарастващите цени на храните, горивата и торовете, особено в контекста на руската война в Украйна, която
представлява около 30% от световните доставки на пшеница.
"Всичко това сее семената на политическата нестабилност и вълнения по света", каза генералният секретар на ООН Антонио Гутериш през март 2022 г. Междувременно консултантската компания Verisk
Maplecroft смята нарастващите вълнения за "неизбежни".
Влиянието на социалните мрежи играе все по-голяма роля в мобилизирането на протестиращите и засилването на социалните вълнения. "Обединяващото и засилващото се въздействие на социалните медии върху
подобни протести не е съвсем скорошно, но по време на кризата с Covid-19 то беше комбинирано с други фактори, като политическа поляризация, настроения срещу ваксинацията и нарастващо недоверие към
правителствата. В свят, в който доверието както в правителствата, така и в медиите е намаляло, дезинформацията може да се увеличи и да засили недоволството.