Подновено е издирването на изчезналата машина със 162 души пътници и екипаж на борда
Операцията по издирването на изчезналия самолет на малайзийската авиокомпания ЕърЕйша беше подновена, предаде ТАСС, цитирана от БТА. Издирването на машината със 162 души пътници и екипаж е съсредоточено основно в района на остров Белитунг, разположен на границата на Яванско и на Южнокитайско море. Ръководството на операцията е поверено на Индонезия, защото връзката с машината беше изгубена, когато тя се намираше в нейния сектор на въздушен контрол.
Метеорологичните условия в зоната на издирването обаче са неблагоприятни.
Същевременно жителите на Белитунг твърдят, че са чули звук, наподобяващ на взрив по времето, когато е била изгубена връзката с машината.
Основната версия засега на спасителните екипи е, че самолетът на ЕърЕйша е претърпял крушение и е потънал.
По този повод ръководителят на Националната спасителна и издирвателна агенция Бамбанг Соелистио призна, че ведомството му не разполага с необходимото спасително оборудване, в това число и подводни
апарати за издирване на самолета. Специална техника Индонезия може да получи от САЩ и Франция.
Индонезия е пратила в зоната на издирване 7 самолета, 4 кораба на военноморските сили и 6 други плавателни съда. В операцията участват и съседни на Индонезия страни като Малайзия, Сингапур.
Китай също предложи помощта си, посочва Франс прес.
Южна Корея обяви, че в скоро време ще прати два самолета за издирване, допълва ТАСС.
Австралия обеща да окаже възможно най-добро съдействие в операцията, посочва ТАСС. Заедно със Сингапур тя изпрати кораби на мястото на трагедията, допълва Франс прес.
Канада, Индия и САЩ също предложиха помощ.
Еърбъс А320-200 на нискобюджетната малайзийска компания ЕърЕйша изчезна в неделя след излитането си от град Сурабая в източната част на остров Ява. Последно екипажът е подал сигнал за лоши
метеорологични условия.
Основният застраховател на изчезналата машина е германската компания Алианц, посочва Ройтерс. Агенцията обяви, че застрахователното обезщетение във връзка с инцидента може да достигне 100 млн. долара. От застрахователната компания обаче обявиха, че е твърде рано темата да бъде коментирана.
Сега пред издирвателните екипи стои основната задача да намерят черните кутии. Те издават сигнали, когато са под водата но батериите на тези предаватели траят 30 дни, посочва ДПА. Предавателите могат да издават сигнали от дълбочина от 4200 метра, припомня още агенцията.