Apple остава най-скъпият бранд в света – изчислява консултантската агенция Interbrand, част от Omnicom Group
Търговската марка, чието име дори няма нужда да се споменава и която всеки разпознава по логото й, е поскъпнала с 21% през последната година, до $118.9 млрд.
На второ място се нарежда знаменитата интернет търсачка Google Inc. – с повишение от 15% до $107.4 млрд. От Interbrand подчертават, че за пръв в историята две компании се гордеят, че са прехвърлили летвата от $100 млрд.
Някои по-стари имена от бизнеса също не се предават лесно. Бронзовият медал печелят Coca-Cola Co., с $81.6 млрд.
След тях се нареждат IBM Corp. със $72.2 млрд., Microsoft Corp. с $61.2 млрд. и General Electric Co. с $45.4 млрд.
В челната десетка влизат още Samsung, Toyota, McDonald’s и Mercedes-Benz.
С най-голям скок в стойността на бренда си се хвалят Facebook: социалната мрежа напредва от 52-ро на 29-то място, а търговската й марка поскъпва с 86% до $14.3 мрлд.